Skrevet af: Ingeborg Hansen, 31. januar 2025 kl. 23.56
Vores barnebarn har købt hus med en Græsplæne, der er meget langhåret. Græsset ligger ned og er sikkert ikke blevet slået siden sidste forår.
Hvordan griber vi sagen an?
Ingeborg
Skrevet af: Søren Duun, 1. februar 2025 kl. 21.04
Hej Ingeborg.
Hvis han har en græsslåmaskine, der kan stilles i højden ville jeg kører den igennem på det højeste niveau og så rive græsset sammen.
Herefter vil jeg slå resten ned i en højde på max 4 - 6 cm. Endelig ikke lavere. Hvis den bliver for lav kan den tage skade, hvis altså sne og frost viser sig i februar - marts måned ...
Hvis det er hel umulig at benytte en græsslåmaskine må han bruge en buskrydder først rive sammen og herefter græsslåmaskinen . Normal tager græsset ikke skade af at få en overhaling her i februar måned. Jeg slår græs dagligt, da mine høns er vilde med det og så er det gratis foder supplement...men jeg kommer ikke længere ned en de før nævnte centimeter...
Skrevet af: Ingeborg Hansen, i går kl. 10.24
Tak for svaret Søren
Jeg tror at vi prøver med buskrydderen efterfulgt af plæneklipperen og sikkert vertikalskæring når vi ser, hvad der gemmer sig under græsset..
Ingeborg
Skrevet af: Søren Duun, i går kl. 21.47
Hej Ingeborg.
Problemet med buskrydderen er at det efter min mening er svært at få en lige og pænt græsplæne med en buskrydder, derfor foreslår jeg hellere brugen af en græsslåmaskine. Omvendt ...hvis græsplænen mere ligner en eng så er græsslåmaskinen nok overflødig.
Hvis i bruger buskrydderen og får en masse bare pletter i græsplænen så må der sås efter og topdresses på arealet. Senere ville jeg så så vertikalskærer...
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.