Skrevet af: Tine Horsum, 23. januar 2025 kl. 14.23
i Bogense! Ja.
Jeg ikke selv set den, da er en mur i vejen, så kun det øverste, men på denne mur er opsat et skilt om: Her vokser verdens ældste og største Kristtorn. Den er plantet i 1902, og Danmarks Naturfredningsforening, står inde for det. Den er fredet!
Jeg tænker bare, hver eneste gang, når jeg går forbi muren, om dette kan være korrekt?! Findes, der virkelig i hele verden ingen ældre eller større?
Jeg HAR ledt på nettet!
Om sommeren er der udeservering, hvor den gror, men jeg har ikke syntes, at et besøg var det værd.
Mvh
Tine
Skrevet af: Søren Duun, 2. februar 2025 kl. 21.59
Hej Tine.
Jeg havde aldrig forestillet mig at det var i Danmark at den fandtes.
Jeg mener at kristtorn er hjemmehørende omkring Balkan, halvøen men er ikke 100 procent sikker. Men at den ældste skulle findes i DK er interessant.
Jeg googlede din overskrift og fandt adressen , hvor den holder til.
Så den er bestemt et besøg værd...
www.visitnordfyn.dk/nordfyn/explore/verdens-aeldste-kristtorn-gdk1101409
Skrevet af: Tine Horsum, 21. februar 2025 kl. 21.05
Okay.
Jeg går bare sommetider op ad Hotelpassagen, og holder pause ved skiltet. Men måske skulle vi i sommer ofre en kop kaffe og kage, på at se den. Altså ego og min samlever.
Tak.
Mvh
Tine
Skrevet af: Tine Horsum, 21. februar 2025 kl. 21.05
Okay.
Jeg går bare sommetider op ad Hotelpassagen, og holder pause ved skiltet. Men måske skulle vi i sommer ofre en kop kaffe og kage, på at se den. Altså ego og min samlever.
Tak.
Mvh
Tine
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.