Forum

Farvel til haven

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 18. november 2024 kl. 22.24

Ja, vi har sat knaldhytten til salg- og haven, som fra starten af, var en hønse, ande og duegård, med asbest! Som jeg rev ned.
Og så var der træer, der blev savet ned. Og bål i haven af brombær og træer.

Jeg fik bare aldrig det ud af haven, som jeg ville. og nu er det forsent. Jeg ryddede bare op efter alle, og nu er den groet til igen.

Men, det er bare ærgeligt!

Jeg håber nye køber får savet ned og plantet mere.

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jakob B., 19. november 2024 kl. 12.04

Tine Horsum

Hvis man når sine mål med haven, så har man nok for små drømme og ambitioner. :-)
Med vilje eller uvilje, så synes jeg ikke, at en vild have er noget at ærgre sig over at give videre.
Det ærgerlige er måske nærmere nogle forkerte ambitioner.
For mig at se har du haft en god hobby med din have, og de gode oplevelser kan ingen tage fra dig.
Tager jeg helt fejl.?

Skal du så være "urtepottekone" i fremtiden.?

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 19. november 2024 kl. 15.03

Hej Tine
Jeg har fulgt med i dine Kampe med haven og husker din indsats på mange områder, mest brombærkampen , men også de mange katte og din mangel af køretøj til transport af diverse. Men jeg ved at du sejt har kæmpet bravt og at det ikke er med god vilje at det er blevet vildt igen.
Held og lykke på din videre rejse.
Ingeborg

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Chris J., 21. november 2024 kl. 18.33

Hej Tine
Må alle bestøvende insekter takke dig for de brombærblomster, som kommer til foråret, og må de nye ejere glæde sig over smagen af modne, vilde bær.
Held og lykke med næste kapitel i dit liv.
Mvh Chris

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Marie Louise Johannsen, 28. november 2024 kl. 20.32

Kære Tine

Jeg har nydt at læse din haveindlæg, især dem om katte. Jeg håber, du kommer godt videre. Man kan heldigvis have med planter at gøre uden at have en have. Fx i vindueskarmen, som Jakob skriver, besøge parker og væksthuse og nyde planter i naturen. Selv har jeg en mindre samling af kaktus - en enkelt har jeg haft i over 40 år, og det er fantastisk. Jeg har også amaryllis, der nærmest virker som et mirakel med sine blomster. Man kan finde fx dejlige mirabeller, hyben og æbler på offentlige steder. Det gjorde jeg i hvert fald selv i mange år. Ha' det godt.

Venlig hilsen
Marie Louise

Nyt svar til emnet »Farvel til haven«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Farvel til haven

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider