Forum

Karamelliseret æblemarmelade

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 2. oktober 2024 kl. 19.12

Æblerasleren har været landet rundt og æblehøsten har været rigeligt i år.
Jeg kan på det varmeste anbefale Camilla Plums karamelliserede æblemarmelade. Måske har jeg tilpasset opskriften lidt efter vores egen smag og æbletypen.
Familien elsker denne marmelade og min opskrift er fra 2005 og brugt hvert eneste år.
strikinge.blogspot.com/2005/10/karamelliseret-blemarmelade.html

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 3. oktober 2024 kl. 20.12

Hej Ingeborg.

Jeg har kopieret linket til din opskrift som jeg skal prøve når der er æbler i huset igen . Vi har ellers kogt grød af de sidste Filippa æbler, men jeg ved at min far drukner i æbler, så jeg regner med at kunne få nogle af ham .

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Marie Louise Johannsen, 10. oktober 2024 kl. 7.36

Hej Ingeborg

Tak for tippet. Den har jeg ikke prøvet endnu, men det vil jeg helt sikkert, da opskriften lyder meget lækker.

Venlig hilsen
Marie Louise

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Marie Louise Johannsen, 19. oktober 2024 kl. 21.23

Hej Ingeborg

Jeg har afprøvet opskriften og synes som dig, at syltetøjet er meget velsmagende. Jeg laver helt sikkert en ny omgang, når vi har spist den portion. Jeg kom 200 g smør i i stedet for 250g, da jeg kun havde en pakke, og det smagte skønt.
Tak for tippet.

Hvis du har forslag til syltetøj med aronia, hører jeg meget gerne. Jeg har prøvet æble og aronia, men synes, det er kedeligt.

Venlig hilsen
Marie Louise

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 19. oktober 2024 kl. 23.23

Tak Marie Louise. Vi har taget hul på den sidste æblemarmelade fra fryseren til årets første æbleskiver. Det egner den sig også fint til. Jeg har brugt Aronia + brombær eller solbær til marmelade. Det smager af lidt.
Ingeborg

Nyt svar til emnet »Karamelliseret æblemarmelade«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Karamelliseret æblemarmelade

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider