Forum

Japansk Ahorn eller alternativ?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Andreas R., 20. september 2024 kl. 7.40

Hej alle,
Vi har købt et nyt hus og tænker at hive nogle fliser op i gårdhaven, og plante et træ/busk.
Hvis man googler er det næsten umuligt ikke at støde på et japansk ahorn (fireglow eller bloodgood), og vi synes da også at disse er virkelig flotte! Dog har vi efterhånden besøgt et utal af planteskoler, og ingen har træer i den rigtige størrelse.. Enten har de et enkelt eller to til 26.000 på 3-4 meter, ellers er det nogle helt unge nogle.
Da vi ikke er så tålmodige, vil vi gerne have et træ på ca 180-250cm, gerne flerstammet og med en god vækst. Betaler gerne en 10-15.000kr for det.

Er der nogle der kender en forhandler med noget lignende det på billedet?

Alternativt, kan I anbefale en anden sort som vil passe fint ind i en gårdhave og ligner lidt træet på billedet? Ikke nødvendigvis rødt.
PS: Jeg er totalt ny til have og planter, så undskylder hvis jeg mangler at bruge de rigtige ord eller betegnelser :)

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 21. september 2024 kl. 12.45

Hej Andreas

Jeg kender en planteskole i Ballerup, som måske kan hjælpe dig, men da vi ikke må lægge links til planteskoler mv. sender jeg dig i stedet en privat besked.

Nyt svar til emnet »Japansk Ahorn eller alternativ?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Japansk Ahorn eller alternativ?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider