Forum

Mus i huset- kur?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 14. september 2024 kl. 0.27

Nu har min nørdemand opdaget, at der er mus i computerrummet, og eftsom jeg ikke opholder mig der. og forresten er døv som en dør, så var mit råd, at må købe musefælder.

Nu har vi ikke katte mere, fordi vi har planlagt at flytte hver for sig. Selvom jeg holder meget af katte, så er den epoke slut.

Jeg har musefælder i mit soveværelse, men der er ikke gevinst (endnu).

mnh
Tine

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 14. september 2024 kl. 11.58

Hej Tine.

Brug de musefælder som er af hård plast og ikke de billigste af træ.
De slår som regel også hårdere.

Du må for alt i verden ikke bruge musekorn, da du risikerer at musene ligger sig til at dø steder hvor du ikke kan få fat i dem og så kommer der til at stinke af råddenskab.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lene Skelmose, 15. september 2024 kl. 17.25

Jeg har bedst erfaring med klapfælder, men bryder mig overhovedet ikke om at slå musene ihjel. Har så købt nogle levendefangst-fælder, men de har ikke været så effektive. Der har nu heller ikke været så mange mus inde på det seneste. Vi har tre katte og de kan rigtig godt lide at tage musene med ind og slippe dem fri så de er til at lege med - nogle gange bliver de dog afleveret for mine fødder. "Vær'så'god mor"
Det er lykkedes nogle gange simpelthen at åbne et vindue eller en dør og selv lade dem finde ud. At bo sammen med tre katte er nok ikke så sjovt så hellere regn og kulde.

Nyt svar til emnet »Mus i huset- kur?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Mus i huset- kur?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider