Forum

Ugens havenyt…?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 31. juli 2024 kl. 11.57

Det er godt at læse HAVENYT hver uge, men det undrer mig at alt beskrives så rosenrødt, når de fleste af os har været plaget af snegle og nul udbytte i plantekasser og køkkenhaver. Jeg har dyrket persille og purløg i vores redskabsrum med transparent tag.
Ingeborg

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 4. august 2024 kl. 15.16

Hej Ingeborg.

Når jeg læser mange havebøger og artikler om økologisk havedyrkning undre det mig at disse ikke også nævner deres såkaldte have probleme i en større grad . Du har ret i at have arbejde kan lyde rosenrødt og at det er bare lige at dyrke økologisk. Økologisk havebrug er faktisk en svært emne at give sig i kast med men mange forfattere har sjov nok fundet de vises sten og skal udgive bøger. Disse forfattere er ofte skole lærer og det er åbenbart vigtig for dem at udbringe et budskab. Aldrig i de sidste 5 år har vi haft så mange bøger omhandlende havebrug og disse forfattere fortæller sjælden om deres nederlag.

Jeg følger en Peter Norris på nettet og han deler ud af både de negative og positive oplevelser han har i sin have , i lige stor grad

Desuden er han en rigtig flink man man kan skrive til.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 4. august 2024 kl. 15.16

Hej Ingeborg.

Når jeg læser mange havebøger og artikler om økologisk havedyrkning undre det mig at disse ikke også nævner deres såkaldte have probleme i en større grad . Du har ret i at have arbejde kan lyde rosenrødt og at det er bare lige at dyrke økologisk. Økologisk havebrug er faktisk en svært emne at give sig i kast med men mange forfattere har sjov nok fundet de vises sten og skal udgive bøger. Disse forfattere er ofte skole lærer og det er åbenbart vigtig for dem at udbringe et budskab. Aldrig i de sidste 5 år har vi haft så mange bøger omhandlende havebrug og disse forfattere fortæller sjælden om deres nederlag.

Jeg følger en Peter Norris på nettet og han deler ud af både de negative og positive oplevelser han har i sin have , i lige stor grad

Desuden er han en rigtig flink man man kan skrive til.

Nyt svar til emnet »Ugens havenyt…?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Ugens havenyt…?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider