Forum

Kobber enører i min blomsterkasse

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 19. juli 2024 kl. 19.30

Nu troede jeg lige at jeg havde mine såede store Tagetes i fred i krukken, fordi jeg havde hæver krukken over jorden, men nej.
Ved oprydning i nogle skuffer fandt jeg en pose med kobberpenge, som for længst er ude af cirkulation. Hver gang jeg har stået med de gamle mønter har jeg ikke nænnet barecatvsmidevdem i skrotbunken.
I dag gør jeg så et forsøg: limede mønterne på et isolerbånd og lagde båndet omkring mine Tagetes.
Jeg beretter, hvordan det går med den indsats. Lykkes det at holde dræbersneglene væk ?

1 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: James F., 19. juli 2024 kl. 21.19

Dine tagetes er spist inden 48 timer!

2 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 19. juli 2024 kl. 22.19

Hej James. Du forstyrrer min nattesøvn :-)
Ingeborg

3 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 26. juli 2024 kl. 15.02

Hej James.
Vi skulle have væddet. Billede fra i dag den 26, 7.
Tagetes ikke spist, men vokser.
Ingeborg

4 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 26. juli 2024 kl. 16.55

Hvad er det, som dræbersneglene ikke kan lide? Jeg har læst at sneglegift som små blå korn fremstilles af kobbersulfit (deraf farven) og majsmel.
Men det er jo ikke ved indtagelse sneglene dør, når man bruger kobbertape eller håndører af kobber.
Kunne man tænke sig at det er snegleslim + kobber = elektrolyt ?
Ingeborg

5 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 8. august 2024 kl. 22.30

Nu mangler jeg så bare en forklaring idet der stadigvæk har været snegle som kunne finde kobberøre banken med Tagetes.
Billede fra den 8.8.24.
Ingeborg

6 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 9. august 2024 kl. 7.47

Dum tekst jeg skrev. Det skulle hedde, at selvom der stadigvæk er dræbersnegle omkring kassen, kommer de ikke op i kassen med kobberpengene.
Ingeborg

7 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 27. august 2024 kl. 8.50

Nu er vi sidst i august og mine Tagetes er stadigvæk ikke spist af snegle.
Sådan set har jeg jo succes med mine kobberpenge.
Hvad mener James F?
Med venlig hilsen - Ingeborg

8 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 5. september 2024 kl. 19.51

Slut på mit eksperiment med kobberpenge ved mine tagetes.
I dag er de lige før udspring.
Men hvad kan vi konkludere, bortset fra at James F. tog fejl og mine tagetes ikke var spist efter 48 timer :-)
Ingeborg

9 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: James F., i går kl. 8.03

Ingeborg. Jeg tror, at din snegle ven er død! :) Jeg tror i al fald ikke, at dine småmønter har redet dem, - men fint, hvis du mener det.
Ud over dem der SÆLGER 'kobbertape', er der vist ikke så mange uvildige eksperimenter, der kan bekræfte kobberets 'magiske' effekt.
De få forsøg jeg kender til, som har haft en afskrækkende virkning over for snegle, de har haft STRØM i deres bare kobberledninger.
Mit eget forsøg viser i al fald, at snegle ikke bliver holdt tilbage af et 30mm. bredt kobberbånd. Flere var SÅ upåvirkede, at de endda passerede kobberet 3 gange! Altså FRA friheden og tilbage igen.
Jeg tror såmænd ikke, at mine snegle er mindre 'kobberresistente' end andre, - måske læser de bare ikke reklamer ... ;)

10 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: James F., i går kl. 8.04

Flugten er i gang efter 5 min.

11 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: James F., i går kl. 8.06

Nogle snegle ville væk, - andre tilbage igen over kobberet.
Jeg gik i seng.

12 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, i går kl. 8.20

Hej James
Jeg er glad for at du gik ind for at afprøve teorien. Der er dog en væsentlig forskel: mine kobberører lå på jord, dine på græs.
Fint at vi har afprøvet teorien. Jeg vil gå et skridt videre nu: lægge nogle snegle op i kassen når jeg har plukket blomsterne. :-)
Ingeborg

Nyt svar til emnet »Kobber enører i min blomsterkasse«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Kobber enører i min blomsterkasse

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider