Forum

Greenkeeping uden at nævne navne

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 2. juni 2024 kl. 9.47

Debatten om de kortklippede græsplæner undrer mig. Selvfølgelig kan man ved en mangeårig indsats have en flot græsplæne uden brug af sprøjtemidler, som visse firmaer bruger for at få en ukrudtsfri græsplæne.
Det kræver en indsats med mælkebøttejernet og opmærksomhed på andre uønskede planter i haven før de når at brede sig.
Jeg ved også at det betyder noget at græsset slås før eventuelt ukrudt får modne frø eller større rodnet.
Indtil 2023 har vi plejet vores plæne med håndkraft og benzinklipper. Plænen var altså i god stand inden en robot overtog plejen sidste år.
Jeg gøder 1 gang med konventionel gødning i april ... afhængig af vejret og bruger 15 kg til 400 m2. Derefter laver robotten bioklip resten af sæsonen, efter at benzinklipperen har klaret årets første klip.
I år ville det have været ganske svært at klippe plænen med klipperen på grund af det skiftende vejr, hvor plænen oftest har været for våd. Det er vores robot ligeglad med og så kører den på el.
I vores alder, 83 og 88 år er robotten guld værd for os og til daglig glæde.

Nyt svar til emnet »Greenkeeping uden at nævne navne«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Greenkeeping uden at nævne navne

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider