Forum

Dækbark sparer meget srbejde

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 18. september 2023 kl. 14.35

I de seneste år har jeg på enkelte bare steder brugt dækbark. Det har jeg været meget glad for og har sparet mig for meget lugearbejde. Der skal et godt lag på 5-8 cm til før det er effektivt. Jeg har dog brugt eget kværnet materiale i bunden og brugt "pænt" købebark øverst.
Det er et led i at gøre haven mindre arbejdskrævende.
10 sække a' 50 liter for 300 kr er mindre end en timebetaling til en havemand.

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 18. september 2023 kl. 20.33

Hej Ingeborg.

Hvis du giver kr 300,- for en havemand i timen, så tager hans sig også godt betalt. Her på Sjælland ligger timelønnen på ca 150-200 , hvis altså det er sort. De kr 300,- skal desuden momses for ellers snyder han sig selv....

Det er under alle omstændigheder en god ide at bruge barkflis, men hvis du ofre 4-500 kr mere kan du få en bigbag sæk og dermed mere for pengene...

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 18. september 2023 kl. 21.36

Tak for svaret. Jeg går ikke ind for sort arbejde, så jeg betaler et firma, hvor manden også er forsikret. Det er kun til større ting jeg køber hjælp.
Min robot klarer græsplænen , så jeg har tid til andet. Fordi jeg bruger alt det kværnede materiale, er dækbarken mest til pynt idet kværnet bambus og andet lyst træ ikke just pynter. Så jeg har ikke brug for mere end de 500 l dækbark.
Købte iøvrigt 2 poser dækbark hos dem der "fixer" og der var det rene affald, næsten som opfejet træsmuld. Det reklamerede jeg og fik pengene (2x44,50) retur.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 20. september 2023 kl. 13.15

Jeg har nu googlet dækbark leveret i Big bags. De koster fra billigst 1.195 til 2.500 kr for 1000 liter. Derfor er det en fordel at jeg har købt en god kvalitet for 300 kr for 500 liter i 50 l poser. Jeg kan også bedre håndtere bark i sækkevis end i Big bags. Blot til orientering.
Ingeborg

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 20. september 2023 kl. 16.42

Hej Ingeborg.

Ja alting stiger. Jeg troede at det stadig kunne fås for kr 800,- :-)

Nyt svar til emnet »Dækbark sparer meget srbejde«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Dækbark sparer meget srbejde

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider