Skrevet af: Ingeborg Hansen, 9. september 2023 kl. 15.13
Jeg bruger min saftkoger til æbler, som bliver til æblegele.
Kan det overhovedet betale sig koge æbler til »drikkesaft«. Det er ret fortyndet, det man får aftappet.
Ingeborg
Skrevet af: Søren Duun, 10. september 2023 kl. 21.55
Hej Ingeborg.
Jeg ville ikke bruge en trykkoger, men en centrifugering af æblekødet for at få så meget af saften ud som muligt.
Men om det kan betale sig at have det arbejde, der også følger medmå man selv afgøre. Hjemmelavet saft smager nu bedst...
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 10. september 2023 kl. 23.53
Sådan ser min saftkoger ud. Det er INGEN trykkoger.
Ingeborg
Skrevet af: Søren Duun, 11. september 2023 kl. 11.15
Hej Ingeborg.
Det var også saftkogeren jeg havde i tankerne, da jeg skrev ...
Skrevet af: Lars Holt, 12. september 2023 kl. 7.06
Jeg foretrækker at raspe æblerne og presse dem. Så får jeg en dejlig æblemost, som jeg opbevarer i fryseren, til den skal drikkes.
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 12. september 2023 kl. 8.29
Tak for svaret. Nu er det første gang efter 5 år mit træ har så mange æbler. Det kræver jo en del udstyr at raspe og presse og frysekapacitet, foruden arbejdsindsats og emballage. Alt det må jeg anskaffe......
Ingeborg
Skrevet af: Mette Lund, 13. september 2023 kl. 16.08
Kære Ingeborg
Du kan også investere i en god saftpresser. Så behøver du ikke at raspe og presse. Og hvis det er nogle æbler, der kan holde sig i et par måneder, kan du opbevare dem køligt og kun lave så meget juice, som du kan drikke.
Skrevet af: Mette Lund, 13. september 2023 kl. 16.08
Kære Ingeborg
Du kan også investere i en god saftpresser. Så behøver du ikke at raspe og presse. Og hvis det er nogle æbler, der kan holde sig i et par måneder, kan du opbevare dem køligt og kun lave så meget juice, som du kan drikke.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.