Skrevet af: Ingeborg Hansen, 11. august 2023 kl. 10.11
En robot leverer bioklip og det påstås at plænen så ikke kræver yderligere gødning. Jeg tror ikke på den teori. Efter stort mosangreb, som til dels skyldes organisk gødning i pilleform, som var alt for længe om at gøde græsset sidste år, fik plænen en hård omgang pleje i foråret. Vertikalskæring osv. indtil al mos var fjernet. Eftersåning, jordbundsprøver og gødning fik god gang i græsset. Så kom robotten 2. Juni. I tørken vandede vi et par steder med nysået græs fordi bedene var lagt om. Så tog robotten fat.
Den har kørt i to måneder nu og græsset ser flot ud. Jeg tror dog at der skal gødes igen nu, for 2 mdrs. Bioklip er jo ikke nok til vedligeholdelse af kvælstofindholdet i jorden. Jeg vil nødig ud i en mosplæne igen.
Bare rolig: vi har stor have og masser af biotoper rundt omkring. Alt affald bruges som kværnet bunddække i tykke lag.
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 11. august 2023 kl. 10.14
I forgrunden et billede af Acer Palmatum. Busken var blevet alt for stor, så jeg vovede en opstamning. Den er jeg meget tilfreds med, men må fjerne nye skud fra stammerne. Det bliver dog mindre og mindre.
Jeg kan godt lide den slags stammer.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.