Forum

Fredericia kommunes affaldsplan

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 17. juli 2023 kl. 10.47

Hej
Vi har 1 stk affaldsspand delt i Restaffald/madaffald. Tømmes hver 14. Dag. Til alt det andet får vi udleveret vi udleveret plastsække til storskrald med afhentning 1 gang om måneden, bortset fra juli måned. Det er mig en gåde, hvordan vi skal opbevare de 18 kategorier imellem afhentningerne. Vi har måske pladsen, men hvad med folk i mindre boliger? Plastiksækkener er 120 l sække.
Hvordan er i tilfredse med jeres kommunes løsning?
Vi har ikke så meget affald til dagrenovationen fordi vi komposterer, så vi kan sagtens springe nogle tømninger over.
Ingeborg

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 17. juli 2023 kl. 11.05

Hej Ingeborg.

Vi har rigtig meget af det forskellige affald, så vi er glade for den ordning Køge Kommune giver os. Især storskrald har vi rigtig meget af. Storskrald dækker næsten alt, undtagen byggeaffald og haveaffald. Til haveaffald har vi en lille grøn vogn . Den bruger jeg som regel til rødder eller syge plantedele.

Men ellers har vi en firedeler til plast, pap, metal og glas. Og en todeler til restaffald og biogas.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 17. juli 2023 kl. 21.16

Ps

Glemte også lige at nævne at vi har fået en lille rød ( og dum) spand, som er lidt svær at åbne, hvor vi skal putte farlig affald heri
Dette være sig spray dåser, maling batterier mv. På æsken står udførligt hvad der må puttes heri.

Ingen længe skal vi til at stille gammel brugt tøj i plastik poser. Om det er genanvendelige eller bare bliver brændt er jeg ikke blevet klog på. Men det er meget lidt vi kan komme af med afgangen.

Nu er jeg heldig at jeg har en høj trailer med presenning og som jeg kan fylde med diverse affald og ca 7,5 km til genbrugspladsen, så jeg er heldig stillet hvad det angår..

Nyt svar til emnet »Fredericia kommunes affaldsplan«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Fredericia kommunes affaldsplan

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider