Forum

Plænerobot efter lange overvejelser

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 9. juni 2023 kl. 0.00

Vi har knoklet med vertikalskæring, rivning og eftersåning i mange dage. Der var så meget mos på de skyggefulde steder under høje træer at jeg kunne rive mosset op i store flager og nedenunder var der kun nogle skaldede græsspirer tilbage. Mosset var omkring 10 cm højt, så den store benzindrevne plæneklipper sank dybt ned i mos-græs plænen. Så besluttede jeg mig til at der skulle en robot medarbejder til matriklen. Vores have er lidt komplex med mange smalle passsager, valget faldt på en GPS assisteret klipper. Vi fik en montør til at fræse de nødvendige kant- og guidekablet ned. Det tog knap 3 timer, så var robotten kørende. Den tror jeg vi bliver glade for. Dejligt at sidde i skyggen og se robotten arbejde..
Min mand og jeg er 85 år i gennemsnit, så vi har i mange år arbejdet med at gøre haven nemmere at passe.
I forbindelse med robottens indtog har vi ændret nogle bede, lagt sten omkring nogle kanter, så robotten kunne klare de fleste kanter. Der blev kantstukket 258 meter. Fremover bliver der ikke nær så mange kanter at vedligeholde. Jeg har fjernet nogle pletter hundegræs et par steder og sået nyt græs.
Vi har kun en stor plantekasse med purløg, persille og ærter. Det er første gang vi prøver med ærter og persillen er kommet i en anden kasse og krukke.
Jeg kommer til at savne mit græsafklip, som jeg hidtil har brugt under buske og langs hække.

Nyt svar til emnet »Plænerobot efter lange overvejelser«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Plænerobot efter lange overvejelser

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider