Forum

Lav selv siveslange?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 8. juni 2023 kl. 18.15

Hej. Vi har aldrig vandet vores have, men et nyanlagt bed trænger til vand. En vippevander er bestilt, men leveringen trækker ud. Kan vi selv lave en siveslange ved at prikke huller i en slange, evt brænde små huller med en nål?
Ingeborg

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: James F., 8. juni 2023 kl. 19.53

Brug en skruemaskine med et 1.5-2mm. bor.! Sådan lavede jeg min 'sive' slange. I enden af slangen banker du en konisk vinprop ind.
Keine hexserei.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 8. juni 2023 kl. 20.05

Hvor langt imellem hullerne og hvor lang en slange for ikke at tabe tryk, eller det regulerer man vel ved vandhanen?
Ingeborg
Tak for svaret, jeg må ud og hexe. Vil varme en nål over stearinlys for ikke at få for store huller.

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 8. juni 2023 kl. 23.32

Hej. Det fungerer fint med at øge vandslangen med 5 m hullet slange i enden. Jeg satte en Gardena stopventil for enden af slangen. ( brugte den fra min væghængte slangeboks), så kunne jeg lukke for vandet uden at skulle rende frem og tilbage til vandhanen. Hullerne prikkede jeg med en halvstor synål holdt over flammen fra et stearinlys. 1 hul for hver 30 cm. Det fungerer så fint....... bortset fra at jeg blev våd en enkelt gang. :-) tror næsten at jeg dropper vippevanderen.
Ingeborg

Nyt svar til emnet »Lav selv siveslange?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Lav selv siveslange?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider