Forum

THUJA HÆK OG ROD

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Sela Ipek, 3. juni 2023 kl. 18.57

Kære THUJA-kender,

Vi har en THUJA hæk som kun er 3meter lang og fungere som husets hegn. Resten af husets side er åbent. Vi vil gerne have fuldt lukket hegn og derfor (desværre) besluttet at grave THUJA hækken op.

Mit spørgsmål er:
Den står meget tæt op af husets hjørne.
Vil det skade husets sokkel hvis vi fik den “plukket” op af en kranvogn med grab?
Da der skal komme nyt hegn skal jeg få den op med rødderne, og min bekymring/spørgsmål er om rødderne mon er gået langt under huset?

Vh. Sela

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 3. juni 2023 kl. 19.25

Hej Sela.

Du skal ikke være bange for thujaens rødder. Den hverken ødelægger fundamentet eller er vokset under huset.
En thuja hæk har faktisk forbavsende få rødder. Jeg ved det da jeg fik fjernet noget hæk fra år tilbage. Her var jeg nervøs for om hele indkørslen ville ryge med op når vi gravede, men det gik let og smertefrit.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Sela Ipek, 3. juni 2023 kl. 20.00

Mange tak Søren 🙏
Stor lettelse herhjemme :))
Hvis den ikke har så stærke rødder, mon jeg så selv kan trække den op med bilen (golf plus) 😁
Vh

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 3. juni 2023 kl. 23.39

Nej det ville jeg nu ikke gøre. Bilen har ikke godt af det og sker der nogen med den så dækker forsikringen hellere ikke

Du må have en vognmand, der både kan trække dem op og kører det væk....

God arbejdslyst...

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Sela Ipek, 4. juni 2023 kl. 8.17

Mange tak for svar :) og din tid/hjælp.

Nyt svar til emnet »THUJA HÆK OG ROD«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > THUJA HÆK OG ROD

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider