Forum

Hjælp til identifikation af plante

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: L. Madsen, 17. maj 2023 kl. 16.56

Hej
Jeg har overtaget en have, der har været ejet af læger gennem mere end 50 år, så der dukker nogle sjove planter op ind imellem.
Hvorvidt denne er usædvanlig skal jeg ikke kunne sige. Men det er en ordentlig krabat: det er en størrelse 45 sko, der ligger ved siden af ;-)
Jeg ville have vedhæftet et nærbillede af bladene, men det er åbenbart kun muligt at vedhæfte et enkelt foto. Jeg håber dette er nok til en identifikation.
Mvh

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: L. Madsen, 17. maj 2023 kl. 16.58

Yderligere billede til identifikation:

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 17. maj 2023 kl. 17.36

Hej L Madsen.

Det kunne godt ligne kermesbær, men er ikke hel sikker. Hvis din have har været passet af læger, så er det sikkert ikke helbredende urter de har dyrket :-)

Men hvis du har små børn vil jeg anbefale dig at fjerne dem de er nemlige giftige. Lad evt nogle få stå, så kan vi bedre identificere dem senere .

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: L. Madsen, 18. maj 2023 kl. 21.46

Hej Søren - og tak for dit bud!

Jeg kan endnu ikke se på min plante om det skulle være kermesbær - stængel og blade er endnu for spæde.
Planten er rykket ned i et afsides hjørne, for selvom der ikke er børn i nærheden, så fyldte den alt for meget hvor den stod.

Jeg holder øje i løbet af sæsonen og gi'r besked når den afslører sig selv

Mvh

Nyt svar til emnet »Hjælp til identifikation af plante«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Hjælp til identifikation af plante

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider