Forum

Til smilebåndet

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Lene Skelmose, 3. marts 2023 kl. 16.35

Tekst på hjemmeside med salg af sneglehegn.

"Hos Thy Metal kan du få sneglehegn til din køkkenhave så du undgår udbrydende gæster."

Tja - mange billeder tegner sig inde i hovedet på een :)

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 3. marts 2023 kl. 21.37

Der er godt nok mange forskellige sneglehegn . Jeg så en reklame hvor hegnet var over 1, 8 meter høj og så burde man være garderet for et angreb . Hegnet kostede kr 3000 for 100 meter
Men det er utroligt som de dræbersnegle kan skabe problemer, men jeg er meget heldig, at jeg ikke har dem. Jeg tror at jeg har fundet 5-7 stk på de 10 år vi har boet her. Jeg har i øvrigt meget få snegle . Det må være noget med mikroklimaet her i haven

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lene Skelmose, 4. marts 2023 kl. 7.50

Det danske er fuld af sprogblomster. Der er nu lidt morsomt. Har nogle plastikkasser fra et medicinalfirma med etiketten: Malkende køer. Jeg ser for mig Nora Malkeko på en skammel i kostalden.

Vi havde i vores tidligere have et enormt problem med dræbersnegle. De hang som juletræspynt i persillen. Vi fik høns, der gik i hele haven undtagen køkkenhaven. Så var det problem slut - også i køkkenhaven. Tror hønsene gjorde kål på snegleæggene.

Nu bor vi i andelsbolig med mindre have og mange dræbersnegle og ingen høns. Det vil tage nogle år før vi får skabt mere biodiversitet i haven, men er på vej. Pindsvinet er flyttet ind.

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne Demant, 4. marts 2023 kl. 10.53

ha, ha, synes det er smart med sådan et sneglehegn:)
Var i onsdags i Køge på besøg, på vej hjem i toget forlystede jeg mig med Ud og Se bladet... det har ikke en pind med hus eller have at gøre, men det kan måske forklare nogen af de problemer DSB har med tiderne.

Nyt svar til emnet »Til smilebåndet«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Til smilebåndet

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider