Skrevet af: Ingeborg Hansen, 20. februar 2023 kl. 10.39
Jeg har flere slags havefodtøj.
1 par træsko, som bruges når jeg skal arbejde med spade og andet der bruges “fodkraft” til.
Gummistøvler af typen sejlerstøvler, fordi de ikke har hæl eller dybe mønstre på sålen. Med flade sejlerstøvler undgår jeg at samle jord sammen under støvlerne. Desuden er en klodset hæl under gummistøvler ofte direkte generende for fødderne.
ingeborg
Skrevet af: Lene Hansen, 21. februar 2023 kl. 18.45
Jeg bruger et par vandtætte fodformede vandrestøvler til alt arbejde.
Fordi de støtter både foden og anklen.
Selv når det er højsommer har jeg uldsokker og vandrestøvler på når jeg f.eks slår græs.
Jeg graver ikke mine bede, men stikker græskanterne af, så jeg har ikke problemer med at opsamle jord under mit fodtøj - alligevel rengør jeg sålerne med en stiv børste inden jeg går ind - det er trods alt lettere end at støvsuge hver dag ;-)
Jeg har haft og brugt gummistøvler men de blev alt for hurtigt slidt huller i og så fik jeg våde fusser.
Træsko kommer aldrig igen på mine poter - er barn af 70'erne og gik/faldt ikke i andet da jeg var barn.....lå mere ned end jeg stod op i de frygtelige anordninger....
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 22. februar 2023 kl. 0.14
Der er jo forskel på, hvor ofte man er nødt til at tage andet på fødderne, så det vil da være alt for besværligt at skulle tage vandrestøvler på, i stedet for lige at smutte i gummistøvlerne. Vore hjem, haver, vaner og meget mere er jo “individuelt forskelligt for den enkelte.”I hvert tilfælde har jeg mindst 10 skoskift om dagen når det er udevejr. :-)
Skrevet af: Lene Hansen, 22. februar 2023 kl. 10.51
Nu har jeg ikke så travle at jeg ikke kan afse 20 sekunder for at tage et par vandrestøvler på - til gengæld er mit liv for kort til at gå i flere timer i dårligt fodtøj - hvilket jeg anser gummistøvler og træsko for at være.
Vi bliver ikke enige.
Jeg ved egentligt ikke havd du ville med dit oprindelige opslag, udover at jeg læste det som et spørgsmål om, om andre også bruger gummistøvler i haven.
Hertil vil mit svar så være et rungende:"NEJ!"
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 22. februar 2023 kl. 12.51
Ups. Jeg bør måske tilføje at jeg bruger nogle specielle indlægssåler i alle mine sko og støvler.
Og mit råd til dem, der bruger gummistøvler er at det skal være sejlerstøvler med en flad profil i sålen.
Jeg kan ikke tage mine Vandrestøvler med snører på så hurtigt som du kan. Skal også bruge skohorn.
Skrevet af: Hans Lund Jørgensen, 23. februar 2023 kl. 9.10
Hej Ingeborg Hansen
Kan varmt anbefale "sko/støvlerenser" som billedet viser.
Med venlig hilsen
Hans
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 23. februar 2023 kl. 9.36
Tak for svaret Hans
+ det billige grin jeg fik ved forestillingen om at have sådan en tingest stående ved havedøren. Det er nu nemmere med den skoreol af teak + skiftesko før jeg smutter i gummistøvlerne. :-)
Ingeborg
Ps. Iøvrigt har vi en kokosmåtte købt i metermål foran døren. Den bliver vendt ude på terrassen et par gange i løbet af sommeren. Det er utroligt, hvor meget sand der kommer ud af den. Den måtte er guld værd.
Skrevet af: Hans Lund Jørgensen, 23. februar 2023 kl. 12.12
Hej Ingeborg
Det er da helt fint at "denne tingest" appellerer til din åbenbart udprægede humoristiske sans, men dette til trods så er der en del der bruger "tingesten" i forskellige udformninger (smag og behag er heldivis forskellig). Iøvrigt har jeg kun reflekteret på opslaget da der måske var andre der kunne have gavn af det. Men jeg skal nok fremover undlade med at bidrage til "underholdningssiden" her.
Med venlig hilsen
Hans
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 23. februar 2023 kl. 12.24
:-) selvfølgelig kan andre have glæde af dit indlæg. Det gav mig bare associationer til landbrug, stald og mødding…. Og det har vi ikke. Ha’ en god dag og glæd dig over at du har gjort mig glad!
Ingeborg
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.