Forum

Te fra egen have?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 2. februar 2023 kl. 13.24

Vi køber teposer af forskellige mærker. Lige nu har vi gang i en pakke, som skulle have æble og solbærsmag. Det smager ligesom alle andre teer, som udgiver sig med forskellig smag. Det eneste vi kan identificere er solbær eller kamille te når vi køber denne smagsretning.
Jeg mindes at have smagt betydeligt bedre te for nogle år siden.
Hvad kan man bruge fra haven, bortset fra citronmelisse?
Hvad drikker i med fornøjelse?
Med venlig hilsen - Ingeborg

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: James F., 2. februar 2023 kl. 16.00

Prøv anisisop og lakridsrod.
Jeg drikker sort te med fornøjelse ;)

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 2. februar 2023 kl. 17.31

Hej Ingeborg.

Annemette Olsen har skrevet flere bøger om emnet, så det er bare at gå en tur på biblioteket.

Ellers er der også en beskrivelse her på www.okologienshave.dk/lav-din-egen-urtete

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Doris Møller, 4. februar 2023 kl. 8.49

Hej Ingeborg

Jeg drikker med stor fornøjelse myntete, når jeg er i kolonihaven i sommersæsonen. Mynte bruges jo meget til te i Mellemøsten, og jeg har også fået smag for det. Jeg nyder at gå ud og plukke mynten og bruge den, som den er. Jeg tørrer aldrig krydderurter. Jeg bruger dem, når de er i sæson.

Jeg har eksperimenteret med at lave te af de fleste krydderurter. Te af salvie skulle være godt ved blærebetændelse, og te af timian, evt. med lidt honning i er godt ved forkølelse. Men for tiden foretrækker jeg altså myntete om sommeren og almindelig grøn te fra et supermarked om vinteren.

M.v.h.

Doris Møller

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 4. februar 2023 kl. 18.02

Jeg nyder en stærk god salvie te , og så skulle det jo være så sundt , og så er det jo gratis .........

Nyt svar til emnet »Te fra egen have?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Te fra egen have?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider