Forum

Klippe ligusterhæk ned til 160 cm NU!

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 22. januar 2023 kl. 9.44

Hej
Vi er over 80 og ikke glade for at skulle stå på stige for at klippe den 180-200 cm høje ligusterhæk om sommeren.
Derfor har jeg allerede sidste år klippet toppen ned til 180 cm, så den ikke skulle lægge til i toppen så hurtigt.
Normalt ville jeg aftale nedklipning med min nabo. Det kan ikke lade sig gøre idet huset er lejet ud og ejeren ikke til at få fat i, idet han bor 100 km væk.
Lejeren har måttet købe sig til hækklipning, når vi har bedt om at få den klippet. Hækken er misligholdt på naboside.
Nu vil jeg bare klippe ned til 160 cm. Hækken vil jo allerede til sommer lægge de 20 cm til, som gør den “lovlig”. Hvad mener i?
Ingeborg

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 23. januar 2023 kl. 20.34

Hvis din hæk står i skellet må have være 180 cm høj, incl året tilvækst . Sådan mener jeg at det står formuleret i hegnsloven .

Men jeg ville bare klippe den ned til de 160 cm. Men for den gode naboskab skyld ville jeg lige informere alle parter, dvs lejere og ejere . Hvis ikke jeg kan få fat i ejeren ville jeg lave en aftale, eventuel på skrift med lejere og så gå igang .

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Klaus K., 11. februar 2023 kl. 8.44

Hækken er lige lovlig om den er 160cm eller 180cm. Hvis I som naboer bliver enige om at 160cm passer for jer er det helt fint.

De 180 er bare det højden sættes til hvis man ikke kan blive enige.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 11. februar 2023 kl. 9.02

Problemet er jo desværre at ejeren af huset lader hækken gro til i brombær og kristtjørn og at vi ikke kan få fat i ham. Han bor langt herfra. Lejeren er en enlig dame

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 11. februar 2023 kl. 20.22

Hej Ingeborg.

Så ville jeg bare klippe hækken . Det nytter ikke noget at hækken ødelægges med tiden . Jeg tror ikke at du gøre dem en bjørnetjeneste ved at gøre det for så er det godt nok nogle dumme naboer .

God arbejdslyst.

Nyt svar til emnet »Klippe ligusterhæk ned til 160 cm NU!«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Klippe ligusterhæk ned til 160 cm NU!

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider