Skrevet af: Sus L., 12. januar 2023 kl. 22.15
Jeg savner anbefalinger af gode havebøger. Lige for tiden er det primært frugt og bær, jeg gerne vil læse om - er der nogen der kan anbefale gode bøger som går i dybden på dette område?
Skrevet af: James F., 13. januar 2023 kl. 8.44
Jeg er meget glad for 'Økologisk frugt i haven' skrevet af Maren Korsgaard. Hun har i mange år arbejdet på Pometet med forskning.
God læselyst.
Skrevet af: Søren Duun, 13. januar 2023 kl. 19.20
Jeg er hel enig med James F, at Marens bog er en rigtig spændende bog og kan lånes på biblioteket.
Men jeg ville gerne have haft lidt viden omkring gødning af de enkelte arter og det undre mig at dette emne ikke er behandlet.
Men ellers er billederne flotte, godt illustreret og man får lyst til at plante det hele.....
Skrevet af: Claus K Madsen, 17. januar 2023 kl. 13.02
Det er svært med havelitteratur, for der er virkelig meget tyndbenet af slagsen. Skrevet af en journalist eller lignende som lige har fået have og straks kaster sig ud i at skrive om det. DCA (Aarhus Universitet) udgav en lille folder om bær for et par år siden som kan hentes gratis her:
dcapub.au.dk/djfpublikation/index.asp?action=show&id=1294
Jeg synes også 'Bær' af Bjerregaard og Vittrup er udmærket.
Skrevet af: Søren Duun, 17. januar 2023 kl. 21.42
Her på Havenyt ligger en liste over gode havebøger omhandlede frugt og bær i haven : www.havenyt.dk/artikler/inspiration/boeger/864.html og med en kort beskrivelse af bøgerne . God læselyst...
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.