Forum

Beluftningsstok/kompostlufter søges!

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Rikke F., 5. januar 2023 kl. 23.42

Hej gode havefolk :)

Er der monstro nogen som ved, hvor man kan skaffe en fætter lignende dén på billedet? (Beluftningsstok/kompostlufter)
Jeg kan kun finde én forhandler, og de har den kun i plast - jeg søger én i stål eller lignende.

Måske jeg endda kunne være så heldig, at nogen ligger inde med én de ikke bruger, som jeg må købe?

På forhånd tak for hjælpen,
Hilsen Rikke.

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 6. januar 2023 kl. 10.01

Et ganske almindeligt skaft fra en spade eller andet redskab med T skaft er fint nok. Det har jeg brugt i mange år. Står ved siden af kompostkassen.

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 6. januar 2023 kl. 10.01

Et ganske almindeligt skaft fra en spade eller andet redskab med T skaft er fint nok. Det har jeg brugt i mange år. Står ved siden af kompostkassen.

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 6. januar 2023 kl. 14.00

Hej Rikke.

Humus har lavet en i sort plastik,som kommer den nærmest og selvom den er af plastik er den temmelig holdbare og nemt at gøre ren .. Jeg har selv tre stks .

Jeg tror at grunden til man laver dem i plastik er prisen.

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Chris J., 6. januar 2023 kl. 17.42

Bruger en almindelig graveren.
Det kan så være praktisk at have en tot græs, fra sidste års høslet, til at tørre af med, hvis greben skal på plads i skuret bagefter.

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 6. januar 2023 kl. 18.37

Formålet med en beluftningsstok er vekl kun at få rørt rundt i “gryden” så der kommer noget luft til sammenklaskede områder. Jeg tilfører gerne lidt tørt materiale form af tørrede blade og smågrene eller tørret flis sammen med omrøringen. Det virker fint for mig.
Ingeborg

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Chris J., 6. januar 2023 kl. 22.26

Pokker til stavekontrol!
I indlæg 4 skulle der stå gravegreb, i stedet for graveren, i første linje.

Nyt svar til emnet »Beluftningsstok/kompostlufter søges!«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Beluftningsstok/kompostlufter søges!

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider