Skrevet af: Ingeborg Hansen, 14. juli 2021 kl. 11.56
Jeg var glad for nogle violer, som jeg frøformerede langs hækken. Resultatet blev godt, bortset fra at violerne nu har smidt frø og vokser på græsplænen. Disse violer fjerner jeg nu.Billede 1
Et andet sted har jeg nogle violer, som har et andet og mere kompakt udseende. Billede 2.
Violerne fra billede 2 kan være Viola Odorata, som ikke sender udløbere. Hvem kan fortælle om det er ægte?
Ingeborg
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 14. juli 2021 kl. 11.57
Billede 2 , ægte violer? I så fald vil jeg flytte dem
Ingeborg
Skrevet af: Connie Rytter, 31. marts 2025 kl. 18.17
Jeg har nu fundet ud af af mine "grønne blade" i min græsplæne er violer.
Firmaet som jeg havde til at gøde og sprøjte for ukrudt, kunne ikke slå det/dem ihjel, - de vidste ikke hvad det var. Mente det var gamle trærødder!!!!!
Hvad kan jeg sprøjte med for at slå dem ihjel. Syntes ikke det pynter, og de er ved at overtage en del af min græsplæne.
Venlig hilsen
Connie Rytter
Skrevet af: Søren Duun, 31. marts 2025 kl. 19.19
Hej Connie.
Dette er et økologisk forum, hvor vi ikke anbefaler kemisk bekæmpelse af ukrudt hverken i bede eller græsplæner.
Men prøv at google " "Havenyt - ukrudt i græsplænen ".og se om ikke du kan finde noget brugbart.
Du skal bare vide at en græsplæne uden kemi kræver mere end bare knofedt. Og gødning gøre det ikke alene...
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.