Skrevet af: Mette Lund, 30. april 2021 kl. 8.08
Mine forældre er blevet for syge til at passe græsplænen selv og fremover vil min søn og jeg slå græsset. Det er en lille græsplæne på højst et par hundrede kvadratmeter, med en del mos.Har I nogen erfaringer med batteridrevne plæneklippere? Er de kraftige nok? Kan I anbefale nogen modeller. Eller skal jeg hellere købe en benzindreven?
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 30. april 2021 kl. 8.57
Her vil jeg foreslå en robotklipper!
Ingeborg
Skrevet af: Mette Lund, 30. april 2021 kl. 10.24
Kære Ingeborg. Det har jeg foreslået, men det er mine forældre ikke interesserede i. Jeg synes ellers, at det er en strålende ide.
Skrevet af: Svend Høst, 30. april 2021 kl. 10.40
Hvis man har mindst 3 batterier og en lynlader så kan det foregå løbende , normalt følger der kun 2 batterier med og en normallader , så bliver der tid til en kaffetår , mens batterierne bliver ladet , jeg kan anbefalde Bosch .
Skrevet af: Lars Holt, 30. april 2021 kl. 10.43
Vi har haft en batteridrevet plæneklipper med en lidt stor græsplæne, og det gik i nogle år til batteriet blev slidt op. Det er lidt træls, hvis der skal lades op undervejs. Vi skiftede batteri en eller to gange inden vi skiftede til benzin.
Det er længe siden, og batterierne er bedre nu.
Vores havemand, som vi har entreret med for første gang i år, benytter kun batteridrevne værktøjer - plæneklipper og hækkeklipper.
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 30. april 2021 kl. 12.26
Undskyld at jeg skriver det, men jeg forstår ikke ar dine forældre ikke vil klare det selv med en robotklipper, fremfor at være afhængig af jeres hjælp. Er bagtanken at dine forældre så ser mere til jer? Så lad en robot klare græsset mens i hygger jer.
I må kunne overbevise dine forældre.
Ingeborg
Ps. Jeg har foreslået min 85 årige mand at vi skifter til robot til vores 800 m2 plæne, men han er glad for den motion han får ved at slå græsset med en fin stor benzindrevet plæneklipper, så når han ikke kan mere, får vi en robot.
Skrevet af: Mette Lund, 30. april 2021 kl. 13.33
Kære Ingeborg. Vi kan kun være enige. Men det er ikke en mulighed. Det holdt hårdt, at få dem til at acceptere benzin eller batteridrevet plæneklipper.
Skrevet af: Mette Lund, 30. april 2021 kl. 13.33
Kære Ingeborg. Vi kan kun være enige. Men det er ikke en mulighed. Det holdt hårdt, at få dem til at acceptere benzin eller batteridrevet plæneklipper.
Skrevet af: Nicholas D., 30. april 2021 kl. 16.32
Du kan få batteridrevne plæneklippere der kan klare op til 1000M2 på en opladning.
jeg vil anbefale dig at finde en fra et etableret mærke, så du kan få batterier til maskinen og mange år frem.
Husk at lade på batterierne i vintersæsonnen, så holder de længere. kik ind i Stiga Husqvarna og Stihl
Mvh.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.