Forum

Havedammen

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ilse Grønbæk Jensen, 23. juni 2005 kl. 10.21

Da jeg er lidt vild med vand i haven, vil jeg gerne høre, om der er nogle der kan hjælpe mig med informationer om lerbund i havedamme.

Er det en god løsning i stedet for folie?

Hvor køber man i så fald leret?

Hvor besværligt er det at anvende?

Jeg håber der er nogle, der kan hjælpe mig med disse spørgsmål.

Med venlig hilsen Ilse Grønbæk.

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Knud Halskov, 22. september 2005 kl. 21.26

Kære Ilse.

Jeg er ny på "Havenyt" og har lige læst dit indlæg, som er nogle mdr. gammelt. Det kan være mit svar her ikke er aktuelt for dig nu? – men jeg prøver alligevel.

Da jeg for mange år siden begyndte at interessere mig for vand i haven, læste jeg i en gammel havebog om, hvordan man kunne gøre sådan en havedam vandtæt vha. ler. Det skulle prøves. Ler havde jeg i haven, når jeg gravede dybt, så det skulle vel blive nemt nok? Men nej, det duede ikke – eller også duede jeg ikke! Hvis ikke du kan grave ler fra din egen have, tror jeg ikke det er anstrengelserne værd at prøve den metode. Der skal meget ler til og det skal være en god kvalitet! Jeg har fire vandbassiner i min have i dag, de er alle støbt i beton. Hvis du har lyst til at prøve det, vil jeg gerne give dig nogle tips, hvordan jeg har båret mig ad.

Venlig hilsen,
Knud

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Winnie, 11. oktober 2005 kl. 17.18

Hej Knud.

Håber det er i orden at jeg spørger dig? Hvordan sikrer du dig at betonen ikke springer i frostvejr? Er det fordi du laver ''terrasser'' i bassinet, så vandet kan udvide sig, når det fryser?

Har du en speciel opskrift på beton?

Med venlig hilsen
Winnie

Nyt svar til emnet »Havedammen«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Havedammen

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider