Forum

»hæk« på altanen

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Maria Nielsen, 20. juni 2005 kl. 23.29

Hej
Er der nogle som kan hjælpe med et par gode råd?

Vi flytter i nybyggeri med skønne store altaner men de ligger meget tæt på hinanden og er med klart glas hele vejen rundt. Så for at få lidt privatliv ønsker jeg at plante en type hæk eller tæt plante (ca. 1,5 m høj) i hver sin side af altanen... kan det mon overhoved lade sig gøre? Kan man måske plante i lange altankasser eller smalle kar (bredd max 25cm)? Hvis du kan give et par gode råd vill jeg blive glad. Der er direkte sol fra ca kl. 14–21... Med venlig hilsen Maria

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Leslie Kim Petersen, 25. august 2005 kl. 17.37

Kære Maria!

Tillykke med jeres nye sted. Der er rigtig mange muligheder. Det gælder blot om at finde noget man kan lide. Umiddelbart vil jeg anbefale enten buksbom eller Thuja. Begge tåler at blive klippet kraftigt. Der er en del træer og buske man kan anvende, men et af problemerne er at med tiden kan de godt miste det nederste af væksten. Man kan så enten plante noget bunddække, eller hvis altankassen er bred nok så planter man noget foran. Søg på Google under billeder og se hvad I kan lide. Gå eventuelt på biblioteket eller på Nettet for at finde liste med danske navne.Håber det er svar nok. Hilsen Leslie

Nyt svar til emnet »»hæk« på altanen«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > »hæk« på altanen

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider