Skrevet af: Michael Pedersen, 22. juni 2020 kl. 17.23
Hej alle.
Jeg er ejer af et sommerhus ved Vester Husby i Holstebro og i den forbindelse har kommunen renset op i grøfterne ved vejen omkring sommerhuset. så langt så godt, men efter de har gravet, ligger der en betonpæl, som jeg tror er en skelpæl(billede indsat nedenunder).
Jeg kontakter kommunen og får et opkald fra kommunen, der kan oplyse at "skelpælen" ikke er gravet op af entreprenøren, hvilket jeg syntes er meget mærkeligt, da den ikke lå der før de havde gravet.
Hvad kan jeg gøre videre, hvis det er en skelpæl i beton der ligger der?
Hilsen
Michael
Skrevet af: Lars Holt, 22. juni 2020 kl. 17.57
Det ligner en skelpæl. Der er indstøbt ordet skel samt en krone i en skelpæl.
Du må sende billedet til kommunen og bede dem om at den bliver genafsat (af en praktiserende landinspektør).
Skrevet af: Claus K Madsen, 22. juni 2020 kl. 18.07
Men man sætter vel ikke skelpæle nede i grøften? Den må være taget op, havnet i grøften og så kommet op igen da grøften blev renset. Har du undersøgt om du mangler en skelpæl Michael?
Skrevet af: Lars Holt, 22. juni 2020 kl. 18.10
Nej, man sætter ikke skelpæle nede i grøfter. De bliver sat i sideskellet 1,2 eller 5 m fra midten af grøften, hvis grøften danner skel.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.