Forum

Fugesand

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Martin Christoffersen, 20. juni 2020 kl. 23.09

Hejsa

Vi har noget fliseareal, hvor fugerne som udgangspunkt er ret smalle, idet fliserne primært ligger klos op af hinanden. Visse steder gaber fugerne måske en cm eller to. Nu er jeg ved at prøve at rense dem med vores højtryksrenser påført en terrassevasker.

Men hvad for noget sand er bedst at feje ud over fliserne bagefter (med det formål at bremse ukrudtsvækst)? Jeg har på et mindre areal forsøgt mig med noget Danfugestenmel, men jeg tror, det er for groft. Det er i hvert fald typisk de grovere korn, der er tilbage til sidst.

På forhånd tak for hjælpen!
Martin

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 21. juni 2020 kl. 0.09

Jeg tror ikke at du kan få finere sand end dette. En cm afstand i mellem fliserne er meget normal afstand at have.. Så skal du have noget, der er finere end dansand bliver det kisel eller diatome jord og det koster Ca kr 400, for 25 kg, men hvor anvendeligt det er til formålet ved jeg ikke. Ligesom jeg hellere ikke ved hvor lang det rækker, men det holder myrerne væk fra terrassen.

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Martin Christoffersen, 21. juni 2020 kl. 2.01

Jeg har vist ikke udtrykt mig klart nok. Som udgangspunkt ligger fliserne helt tæt, så fugen kun lige er en mm eller to - men visse steder gaber den, fordi fliserne ikke alle steder ligger helt lige.

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 21. juni 2020 kl. 9.11

Du finder ikke noget finere end Dan fuge sand.. Mig bekendt. Så er det ikke fugesand.

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Martin Christoffersen, 21. juni 2020 kl. 9.51

OK. Så fugesand frem for danfugestenmel? Er der forskel på de forskellige typer fugesand?

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 21. juni 2020 kl. 10.17

Nej jeg tror at grunden til at det hedder Dan fuge sand er at det er af dansk oprindelse. Jeg mener at det er fint dansk strandsand.

Nyt svar til emnet »Fugesand«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Fugesand

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider