Forum

Sprøjter olie ud- Plæneklipper

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Jesper NIELSEN, 18. juni 2020 kl. 6.50

Hjælp, min plæneklipper sprøjter olie ud når jeg tænder den. Nogen ideer hvorfor den gør det?

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Brems, 18. juni 2020 kl. 8.32

Hej Jesper Nielsen

Spørg din forhandler / plæneklipperreparatør - det er der viden og forslag til reparation kan skaffes....

Venlig hilsen
Lone

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 18. juni 2020 kl. 9.29

Prøv at spørge her. lav-det-selv.dk.......

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 18. juni 2020 kl. 23.42

Hej Jesper.

Mit viden omkring det mekaniske maskineri er stor set lig nul. Jeg er så heldig at min græsslåmaskine, der til trods for en dårlig behandling stadig køre og køre godt..
Men jeg tog lige og goglede dit spørgsmål og fandt på hjemmesiden dette svar, som jeg håber at du kan bruge

Hvorfor lægger min græsslåmaskine olie?...

Glemt og spænde drænproppen den efter dræningen af motoren, så den er falden af ?

Alternativet er en en utæt simmerring på krumtapakslen eller et revnet krumtaphus.

Under alle omstændigheder holder motoren ikke til at køre ret mange sekunder uden olie i krumtaphuset.

Ellers vil jeg som Svend og Lone skriver råde dig til at tage kontakt til en fagmand på området og selv her ude på landet hvor jeg bor har vi flere, der er behjælpelig med den slags ting. Ofte skal man ikke rode med det selv.

Nyt svar til emnet »Sprøjter olie ud- Plæneklipper«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Sprøjter olie ud- Plæneklipper

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider