Forum

Citrontimian

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Marian, 11. juni 2005 kl. 20.39

En lille diskusion om størelsen af citrontimian blade, hvor store kan de blive. Jeg mener de er mindre end en 25 øre. Krydderurten vi diskutere mener jeg er en citronmelisse, men min veninde påstår, at det er en citrontimian. Bladene er bladformet, takket og på størelse med en 5 krone.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Linda, 12. juni 2005 kl. 11.33

Hej
Det er helt sikkert citronmelisse i har oppe til diskussion. Citrontimian minder meget om almindelig timian bare bladene er broget.

Hilsen Linda

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bjm, 11. juli 2005 kl. 17.04

Linda – svarer Marian at citrontimian minder om almindelig timian – bare er bladene brogede, men...

jeg har haft brogetbladede citrontimian i 2 vintre hvor jeg mistede en hver vinter. Jeg fik at vide på planteskolen at de brogede tit frøs ned og de gerne anbefalede citrontimian med helt grønne blade. Så hvis man vil vide om det er almindelig timian eller citrontimian (de er ens) så gnid bladene og der er ingen tvivl om hvilken der lugter af citron!

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: KB Hansen, 4. maj 2011 kl. 8.45

Her der står en noget andet beskrivelse af citrontimian, med blanke blade og lille blomster ? - det er jo et stykke fra den du nævner:
www.raavareguiden.dk/krydderurter/timian-citron.html

Nyt svar til emnet »Citrontimian«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Citrontimian

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider