Forum

Plæneklipper stopper hele tiden

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Anders, 8. juni 2005 kl. 8.10

Hejsa, Jeg har en gammel stiga plæneklipper der hele tiden går i stå. Den starter perfekt, men efter 1–2 baner(ca. 2 min)går den i stå. Jeg har prøvet at checke karburatoren for skidt og den ser fin ud. Har også renset luftfilteret. Hvad kan der være galt? Kan det være et stoppet filter og hvor sidder det i så fald – ved samling mellem tank og benzin slange eller før karburator, efter karburator eller hvor?

1 af 18 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Holger Jensen, 8. juni 2005 kl. 18.09

Det er svømmeren i karburatoren,der skal justeres.der skal være en stilleskrue,der justerer højden på svømmeren.skruen er skruet for højt op.svømmeren i karburatoren kan ikke sænkes nok og derfor ikke lukke bensin nok ind.

2 af 18 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anders, 9. juni 2005 kl. 8.13

Hejsa, Jeg prøvede som sidste forsøg for mig at skifte det tændrør der ellers så fint ud og det virkede – nu kører den perfekt. Ellers tak for hjælpen.

Anders

3 af 18 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: René Snerling, 24. juni 2005 kl. 11.17

Jeg har et problem med min ene plæneklipper "motordrevet", den starter for det meste fint, men når den møder højt græs, drukner den lyder det som om eller mangler den kræfter, motoren er en 4hk og skulle kunne klare det meste, der er skiftet kniv og tændrør og olie, den vil heller ikke gå ud når gashåndtaget bliver skubbet i bund, håber der er nogle der kan hjælpe med at forklare, hvordan jeg skal indstille den.

4 af 18 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: René Snerling, 24. juni 2005 kl. 11.20

Jeg mangler også en pakning til min anden plæneklipper, det er til karburatoren og mærket er Major.

5 af 18 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Abdoulaye, 28. juli 2008 kl. 21.12

Hej jeg har en ny plæneklipper som er ved at starte med går dø. jeg har skilt og har renset papfilteren og karburatoren. Jeg har også skiftet tændrør på den men den virke bare ikke. kan problem være tænpolen det er færdig eller?.Jeg vil være taknemlig at få hjælp om hvad det skal gøres ved maskinen og det er en briggs & stratton motor(al-ko quantum 520 br)

6 af 18 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: J. H., 29. juli 2008 kl. 11.07

Prøv at tømme kaburatoren og tanken for benzin og fyld noget nyt på – der kan nemlig stå vand i. Hvis du har vasket svampen i filteret, skal du huske at skylle den i benzin bagefter, da der skal være en fedthinde i svampen.

Hvis det er en nyere maskine, sidder der en lille rund sort gummipumpe på siden af kaburatoren, du skal trykkes 5 gange på den, så benzinen kommer frem til motoren.

Når motoren er ved at starte og alligevel sætter ud, så tag lidt af gassen fra og prøv igen.

Jeanet

7 af 18 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Thomas, 7. september 2008 kl. 19.11

Min pæneklipper vil ikke skyde græsset ud af siden efter at jeg har kørt et par omgange. Dvs at jeg hele tiden skal løfte den op så jeg kan tage græsset ud oppe over og under bladet/kniven. Møg iriterende da olien samtidig flyder over og danner en masse røg når jeg starter den igen.

Hvorfor kan den ikke komme af med græsset, den er købt i år og har ca kørt 25 timer. Håber en eller anden har et par guldkorn:-)

8 af 18 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 7. september 2008 kl. 20.48

Udkastet virker bedst når græsset er knas – tørt. Ved den mindste smule dug på plænen, klistre græsset til klumper under skjoldet. Hvis man ikke rengører skjold og kniv grundigt efter brug, sætter græsset sig endnu bedre fast næste gang man skal bruge maskinen.

P.S. husk at fjerne tændrørsledningen når den rengøres, ellers starter dyret hvis du drejer kniven.

9 af 18 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: John Jacobsen, 15. november 2014 kl. 9.43

Min Stiga 45 OHV vil bare ikke trækkes igang. Det er som om snoren ikke tager ordentlig fat. Motoren manglede olie og røg lidt sidst jeg brugte den og den fik straks ny olie, men efter det har den været død? Nogen bud på hvad der kan/skal gøres?

John

10 af 18 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 15. november 2014 kl. 21.43

Hvis motoren kører uden olie bliver stempelringe eller cylinderhuset revet. Det giver så ingen kompression. Det kan blive dyrt på værkstedet.

11 af 18 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 16. november 2014 kl. 20.45

Mogens.

Er det ikke det samme som at motoren er brændt sammen?

12 af 18 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 16. november 2014 kl. 21.24

Rigtig nok Søren, men man kan være heldig at det kun er en stempelring som er knækket. Det er knap så dyrt. Men skidtet skal skilles helt ad.
Hvis man skruer tændrøret af, og holder en finger for hullet og trækker i snoren, kan man mærke om der er kompressions tryk.
Er der tryk, er der stadig håb for maskinen.

13 af 18 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 16. november 2014 kl. 21.44

Ok, ellers kan man få en ny for kr 1500,- så de skal ikke rode
alt for længe med den før at det ikke kan betale sig st få den lavet. Lidt ansigt at tænke på.

14 af 18 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 16. november 2014 kl. 21.47

Ansigt : absurd

15 af 18 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gert Er Glad For Haven, Også For Ukrudt., 18. november 2014 kl. 22.00

Min gamle CO²-frie Ginge stopper også af og til i utide. Men det er fordi "motoren" engang imellem skal ind og ha' en kop kaffe !

16 af 18 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 18. november 2014 kl. 22.33

Hel co2 fri er den vel ikke, da det er en rugbrødsmotor som går bag :-).

17 af 18 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gert Er Glad For Haven, Også For Ukrudt., 19. november 2014 kl. 7.27

Jeg vidste helt sikkert at det ville komme -;)
Men Søren det er vel lige som med økologien, hvis vi kun må vigte os lidt når vi er 100% så bli'r der godt nok for stille her på vores forum!

18 af 18 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 19. november 2014 kl. 8.46

Godt formuleret.

Nyt svar til emnet »Plæneklipper stopper hele tiden«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Plæneklipper stopper hele tiden

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider