Skrevet af: Martin Nielsen, 23. marts 2020 kl. 14.32
Hej alle,
Jeg er ret ny til pasning af planter, men bedre sent end aldrig at lære lidt nye tricks.
Jeg har en ide om at få beplantning ned langs en væk på mit nye badeværelse og har i den forbindelse fået at vide at en guldranke er den bedste løsning, så det har jeg købt... og endda 2 styk.
Mit store spørgsmål hertil er om nogle kan hjælpe med hvor hurtigt sådan en ca. vokser? Jeg er ganske tålmodig og glæder mig til at følge dens udvikling ned langs væggen.
Dog tager jeg glædeligt imod råd og fif til hvordan jeg bedst får den til at løbe nedad og vokse så hurtigt som muligt.
Se gerne billede, hvor i ser guldrankerne øverst til venstre på den væg jeg gerne vil have de løber ned af.
Ser frem til at høre fra jer!
dbh,
Martin
Skrevet af: Søren Duun, 23. marts 2020 kl. 19.36
Der står en masse på nettet omkring guldranke, bl. a denne artikel fra haveabc www.haveabc.dk/26/guldranke---scindapsus-aureus---pasning. Hvor hurtig den vokser er meget individuelt. Det kommer an på hvor godt du passer dem, men den kan sagtens vokse flere meter om året.
Skrevet af: Søren Duun, 23. marts 2020 kl. 19.40
Up jeg fik vist lige taget munden for fuld, for der står i teksten at de kun gror 30 til 50 cm om året og kan opnår en Max længde på 5 meter. Så flere meter om året var en and..
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.