Forum

Gødning af liguster

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: M. Raj, 15. marts 2020 kl. 10.50

hej folkens. så er min liguster snart 1 år gammel. vil gerne spørge hvornår den skal have en gang gødning og hvilken og hvor meget jeg skal bruge. det må gerne gå stærkt.

fik anbefale at skubbe alle nedfaldne blade ind under hækken i vintermånederne, og det blev gjort. tænker de skal rives væk inden gødningen gives.

jeg har også bundet hele hækken op så den bliver hvor den skal under kraftig vind. hvornår skal opbinding fjernes. den er sat i ca 50cm højde.

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 15. marts 2020 kl. 11.09

Lad bladene ligge, og dæk dem med 5 cm hestemøg eller lignende.

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: M. Raj, 15. marts 2020 kl. 11.19

har hørt den med hestemøg. men har også hørt at det skulle tahe længere tid med organisk gødning. vil gerne have noget der går stærkt.

3 af 6 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 15. marts 2020 kl. 12.11

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: M. Raj, 15. marts 2020 kl. 12.15

den behøves ikke at skyde en meter om året. den er ca 120cm nu. vil gerne have den op til 180cm. skal den først klippes når den rammer den højde.

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 15. marts 2020 kl. 12.59

Normalt er det ikke nødvendigt at gøde eller vande en liguster , det gør nok mere skade (misvækst) end gavn , og husk at du befinder dig på en økologisk haveside.
Det bedste du kan gøre er at mulche , eller førne dvs at lægge gamle blade og halvomsat kompost omkring planterne i en højde på ca 20 cm ved roden .
Træaske og kaffegrums i et tyndt lag er også noget det sætter gang i væksten .

6 af 6 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 15. marts 2020 kl. 23.05

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

Nyt svar til emnet »Gødning af liguster«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Gødning af liguster

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider