Skrevet af: Tine Horsum, 17. oktober 2019 kl. 1.19
Jeg kører nu, hvor det er mørkt, og der er udtamponeret med skilte med dyr og "Giv Agt!".
Det må jeg så sige, der er. Det er et stykke landevej, hvor nogen kører mere end de 80 km/t lovlige. Jeg kører så kun tohjuler 30 km/t, og jeg er altså måske en lille smule træt af dem, der blæser forbi.
Men i sidste uge bragede der en dåhjort ud foran mig, i dag 4-5 dyr (var for langt fra, men tror dåhjorte), og på hjemvejen et rådyr. Jeg mener: Jeg kører ikke stærkt og kan nå og se dem. Bremse roligt. Og jeg er jo ikke i en bil.
Men de der der brager derud af, hvordan tør de?!
Om ikke så længe skifter vi jo til vintertid, så vil der være mere trafik- og dyrene vil gøre det samme, som de gør nu: Krydse vejen ved nu syvtiden.
Iøvrigt, var jeg ved at tisse i bukserne af skræk, da noget på vejen (overkørt hare? Roer? En papirspose?) lettede foran mig på vejen. Den fløj! Jeg ved ikke hvad, det var -måske en slørugle. Men jeg havde sat farten ned.
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 18. oktober 2019 kl. 18.26
Jeg har efter påkørsel af et rådyr, som midt om sommeren ved middagstid sprang ind i vores bil fra en højere beliggende grøftekant overhovedet ingen forståelse for at man ikke på landsplan laver en regulering af bestanden. Hvor mange menneskeliv skal der til? Måske klarer ulvene det?
Ingeborg
Skrevet af: Søren Duun, 18. oktober 2019 kl. 20.25
Jeg tror ikke at du får ulve haderne til at ændre mening, hvis du vil holde på ulven, med den begrundelse at de bare skal spise af vores rådyr bestand, men det er en af argumenterne for at de også skal være her.
Jeg kan bare undre mig over at jægerne ikke bare kan skyde nogle flere, men jeg har ikke meget forstand på jagt.
Her hvor jeg bor mødte jeg også rådyr sent om aften og jeg hader det.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.