Skrevet af: Ingeborg Hansen, 18. august 2019 kl. 11.59
Hej
Det påstås at butikkernes grøntafdelinger indbringer mere end kødafdelingen. Fint nok og jeg kan se det på mit eget madbudget.
Men...... det er også grøntafdelingens udbud der afgør HVOR jeg vil handle. Der er himmelvid forskel mellem butikkerne og da vi ikke har deciderede grøntvarebutikker i miles omkreds, kører jeg gerne 10 km længere for at få friske grøntsager i stedet for slatne gamle grøntsager. Mærkværdigvis har flere af de landsdækkende dagligvarekæder langt mere butiksplads til deres vinsortiment end til grøntsfdelingen. Det samme gælder tilbudsaviserne, hvor halvdelen af siderne kan være tilbud på vin.
Hvad tænker i, der ikke er selvforsynende ? Er det det samme i jeres dagligvarebutikker i de små byer?
Køb lokalt var et tilbud en overgang. I dag kunne man købe en lokalt dyrket agurk i den eneste lokale butik.
Ingeborg
Skrevet af: Anonym bruger, 18. august 2019 kl. 15.10
Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.
Skrevet af: Vibeke Dyrst, 18. august 2019 kl. 15.30
Hej Ingeborg
Her i udkanten af Slagelse har vi flere kæder at vælge mellem. Langt de fleste af dem synes jeg faktisk er ok. Både hvad angår udvalg og kvalitet angår.
Jeg savner lidt flere økologiske valgmuligheder, men der er som regel en økologisk variant af de fleste konventionelle grøntsager.
I flere af kæderne er der lokale varer som kartofler, jordbær og æbler, når det er sæson.
En enkelt kæde har jeg opgivet, fordi både udvalg og kvalitet er for ringe. Selvom jeg syntes, jeg så mig for, er jeg en gang for meget kommet hjem med grønt,
der var lige til komposten.
Er således nået frem til som du, at er grøntafdelingen ikke i orden, så er det ikke der jeg handler.
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 18. august 2019 kl. 22.57
Min lokale Fakta og den nu lukkede Brugs kører dag efter dag stativer med totalt visne og slatne blomster ud foran butikken, i dag kunne jeg ikke nære mig og skrev til dem om de syntes det var et godt visitkort for butikken at der stod sådanne “ hængepartier til høje priser direkte ved indgangsdøren og om de selv kunne tænke sig at have nogen af disse planter stående som visitkort i deres entre.
Det gør mig ked af det at se disse planter gå til spilde, for der er jo brugt tid og kræfter på at dyrke dem.... og så gør de jo andre varer dyrere, for nogen skal jo betale for at de ryger direkte i containeren. Det må åbenbart ikke kunne betale sig at lade en medarbejder vande planterne, så de kan sælges i stedet for at genere folk med deres forfald.
Ps. Få timer efter at jeg havde skrevet, var stativerne blevet fjernet. Nu kan jeg jo vente spændt på hvad der sker med nye planteleveringer.
Ingeborg
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.