Forum

Græsplæne-jordbeluftnings-maskine.

Skriv nyt svar

Skrevet af: Anonym bruger, 7. august 2019 kl. 8.19

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

1 af 24 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 7. august 2019 kl. 8.22

2 af 24 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 7. august 2019 kl. 8.47

:-)
Jeg vil købe mig et par pigsko, så slipper jeg for at irritere naboer og søge om byggetilladelse til maskinhallen til maskinen. Min billige Vertikalskærer giver mig en mindst lige så pæn græsplæne, men knofedt skal der til..... og regn.
Ingeborg

3 af 24 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 7. august 2019 kl. 8.57

4 af 24 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 7. august 2019 kl. 9.20

Jeg er så heldig at det kun er enkelte mælkebøtter og tidsler der slår sig ned. De bliver hver op med den bekvemme mælkebøtte fidus. På grund af tørken sidste år var der enkelte andre ukrudtsfrø der havde slået sig ned og dem har jeg fjernet straks de dukkede op. Jeg venter aldrig til ukrudt er gået i frø, hverken på plænen eller i bedene. Ukrudt som vortemælk og andre planter tåler ikke gentagen nedklipning. Måske er det hemmeligheden bag min krudtsfrie plæne. Vertikalskæring hvert forår bidrager sikkert også.
Ingeborg

5 af 24 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 7. august 2019 kl. 9.20

Hver op = hevet op
Ingeborg

6 af 24 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jonas Bülow Christensen, 7. august 2019 kl. 11.40

Er der nogen af Jer der ved, hvor disse maskiner kan lejes - gerne på sjælland.
De er yders populære i USA, og mange anbefaler det da det har mange egenskaber kontra vertikalskæring.

Jeg fandt et firma på sjælland, men det er en maskine man kobler på en traktor - hvilket i hvert fald ikke hjælper på traktosen i min plæne.

7 af 24 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 7. august 2019 kl. 13.08

:-) hvad er ikke populært i USA? Og hvad er populært, som vi ikke ville bryde os om at slippe løs på vores græsplæne?
:-) Ingeborg

8 af 24 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jonas Bülow Christensen, 7. august 2019 kl. 13.29

At lave luft til plænen tror jeg nu er populært alle steder, uagtet om man vertikalskærer eller lign. Jeg er med på, at de bruger en masse giftstoffer som ikke er lovlige i Danmark, hvis det er det som du referere til?

På golfplæner er det ikke en ualmindelig øvelse, for at styrke plønen, men for Hr. og Fru hakkebøf i villaen, er det nærmest umuligt at komme i nærheden af - hvilket er lidt synd efter min mening.

Jeg har selv forsøgt mig med, at skrive til en lokal golfbane, om de kan hjælpe, men desværre uden svar.

9 af 24 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 7. august 2019 kl. 14.06

Jeg ved ikke om en sådan maskine vil kunne bruges på en græsplæne, der er hård som beton. Golfbaner og andre plæner til sportsudøvere har nok et andet grundlag (muld) end de fleste lerjorder herhjemme.
Hvis din jord lider af traktose er det vel tvivlsomt om maskinen kan lave de ønskede "pølser". (Men hvad ved jeg? og mit indlæg kunne være tvetydigt - indrømmet).
Ingeborg

10 af 24 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: H. Christensen, 7. august 2019 kl. 16.43

12 af 24 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: H. Christensen, 7. august 2019 kl. 16.50

13 af 24 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jakob B., 7. august 2019 kl. 23.33

Jeg kan blive ved med at undre mig over alle de problemer, som andre har med deres græsplæner, og som jeg slet ikke kender til.

Kan det tænkes, at plæneluftning kun er aktuel, hvis man ikke vil tillade mælkebøtter med pælerod at gøre arbejdet fuldautomatisk.?

14 af 24 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 8. august 2019 kl. 0.43

15 af 24 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette Lund, 8. august 2019 kl. 6.29

Er det ikke nogle meget store huller den laver i græsplænen? Jeg giver Ingeborg ret, det er ikke ligefrem sådan en maskine man kan smutte ind i et lille redskabsskur. Men det ville være smart hvis man kunne leje sådan en. En ide til en lille biks for nogen af forummets medlemmer?

16 af 24 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 8. august 2019 kl. 8.06

17 af 24 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jakob B., 9. august 2019 kl. 11.31

Jeg mener, at denne tråd med reklamer for store unødvendige havemaskiner er ulovlig i henhold til adfærdsreglerne.
Men det generer mig faktisk mere, at den i mine øjne også er et udtryk for dårlig økologi, og at jeg ikke orker at lægge mig ud med alle de skribenter, som jeg nemt kommer til.

@F. Christensen

"Sådan et apparat er et must hvis man virkelig skal kræse om sin græsplæne"

Efter min mening skriver du mange gode indlæg, men kan du ikke godt selv høre, at det her gik galt.?
Får du provision.?
Hvis emnet er meget vigtigt for dig, så vil jeg godt behandle det mere seriøst, men startede du tråden mest for underholdningens skyld, så kunne siden måske bedre have været den foruden, så andre vigtigere emner i stedet kunne have fået mere opmærksomhed.?

18 af 24 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 9. august 2019 kl. 12.03

19 af 24 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 9. august 2019 kl. 12.07

20 af 24 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jonas Bülow Christensen, 9. august 2019 kl. 12.20

Jeg vil gerne have lov til at sige "Tak" F.Christensen

Du er årsagen til jeg tilmeldte mig forummet her, da jeg netop har et problem som denne maskine kan løse.

Men hvis forummet er fyldt med folk som skal brokke sig over andres indlæg, som iøvrigt er ret relevant, er jeg ikke medlem særlig meget længere.

21 af 24 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 9. august 2019 kl. 12.28

22 af 24 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kevin Carson, 30. august 2019 kl. 19.34

I agree that lawn aeration is very important - I personally found this article to be more in-depth and helpful for me

besthomegear.com/how-to-use-a-lawn-aerator/

23 af 24 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 1. juli 2021 kl. 19.52

Slettet af administrator 2. juli 2021 kl. 9.08.

24 af 24 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 2. juli 2021 kl. 9.26

Vores græsplæne er anlagt på stiv lerjord med den afskrabede muld fra husbygningsprogrammet (1970) ovenpå. Siden har jeg løbende lagt kompost/sand blandinger oven og ofte har jeg i de senere år strøet 1m3 almindeligt bakkesand ud over de ca. 800 m2. Regnormene sørger for resten. Vertikalskæring og fjernelse af mos hvert år. Mælkebøtter fjernes med redskab og ret meget andet ukrudt er der ikke.
Der vokser hundegræs et par steder, de lyse pletter på billedet. De skal fjernes ved at jeg hælder kogende vand ud over pletterne og lidt udenfor, for græsset har udløbere . Efter et par dage fjerner jeg det nu døde og visne græs, skifter jorden og sår nyt græs.
Ingeborg

Nyt svar til emnet »Græsplæne-jordbeluftnings-maskine.«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Græsplæne-jordbeluftnings-maskine.

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider