Forum

Leje af jord

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Claus Foged Borggreen, 29. juni 2019 kl. 20.26

Hej

Har søgt en del og kan ikke lige hitte ud af om man kan leje et stykke jord, som i økologisk jord, et sted? Vil gerne købe et par hektar jord en dag og dyrke permakultur, og vil starte med at leje noget jord til en start.

1 af 7 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 29. juni 2019 kl. 21.30

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

2 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Claus Foged Borggreen, 29. juni 2019 kl. 22.01

Okay mange tak for svar.

Vil også prøve at skrive til nogle forskellige om de er villige til at udleje noget jord. Er 1-2 kr per m2 en normal takst i den sammenhæng?

3 af 7 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 29. juni 2019 kl. 22.45

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

4 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Claus Foged Borggreen, 29. juni 2019 kl. 23.12

Hehe :) Tak for input :)

5 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Freya Grossmann, 30. juni 2019 kl. 8.16

Dit problem ved at leje er, at bonden til hver en tid kan opsige jeres kontrakt- hvilket jo ikke egner sig til permakultur. Med mindre du laver en langsigtet kontrakt , fx 10 år, men så hænger du også på den.
Ulempen ved ikke at bo der er, at man hurtigt kommer på bagkant med arbejdsopgaverne. Fx lugning.
Bor du omkring København el Roskilde, så arbejdes der med permakyltur på Svanholm, i Naturplanteskolen - som har nogle fællesskaber omkring det - og måske findes permahaven i Reerslev også stadig?

6 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Claus Foged Borggreen, 30. juni 2019 kl. 9.52

Min plan er at dyrke permakultur på min egen grund i fremtiden når jeg finder den. Jeg vil ikke dyrke permakultur på den jord jeg vil leje som sådan, men stadig bruger de principper med henblik på at dække jorden til med græs eller halm, som jeg vil købe mig til. Det skulle komme ukrudtet til livs, hvis jeg forstår alverdens folk der dyrker permakultur rundt omkring.
Bor desværre i Aabenraa så Sjælland er nok at strække den lidt. Har ikke lige fundet fællesskaber hernede men det kunne da være rigtig fedt hvis de fandtes her også.

7 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Freya Grossmann, 1. juli 2019 kl. 6.35

Jeg kan godt se, at der er lidt tomt omkring Åbenrå på permakulturkortet.
En anden mulighed er at lave et andet projekt, som fx i Sønderballe:
www.jv.dk/haderslev/Nu-kan-alle-faa-en-bid-af-Soenderballe/artikel/2614603

Nyt svar til emnet »Leje af jord«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Leje af jord

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider