Forum

Magnolia træ er tørret ud i den tørre so

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Yousof Tahtah, 27. juni 2018 kl. 14.45

Hej, jeg har en Magnolia træ som jeg har plantet for ca. 2 år siden, den er nu ca. 100 cm og den var ret vital med grønne blade og blomstrede omkring foråret.

Sagen er den at vi i denne sommer ikke har haft særlig meget nedbør, og jeg har været uopmærksom – indtil jeg en dag opdagede at min magnolia plante er tørret ud og bladende er visnet. Har skrabet på de øverste grene og det viser sig at grene er tørret ud. Men når jeg skraber i bunden af planeten (hovedstammerne) er den stadigvæk grøn.

Har ikke særlig meget forhåbning for at den kommer igen denne sommer, men spørgsmålet er om, hvis jeg i denne sommer giver den vand, om den vil nogensinde komme sig igen.

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Doris Møller, 28. juni 2018 kl. 7.31

Hej Yousof Tahtah

Det skader i hvert fald ikke at forsøge! Hvis du ingenting gør, og tørken fortsætter, har træet i hvert fald ringere chancer, end hvis du giver det vand fra nu af.

M.v.h.

Doris Møller

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 28. juni 2018 kl. 11.15

Klip de døde grene af, så hjælper du træet til at sætte nye blade på de grønne grene. Vand og ingen gødning! En hjælp til de sovende knopper er at overbruse træet om aftenen når fugtigheden stiger. Bare så grenene er våde til nat.
Jeg har reddet flere træer på den måde.
Anne Marie

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Yousof Tahtah, 28. juni 2018 kl. 12.24

Tak for svar,

Skal lige være sikker på en ting, hvor skal jeg klippe præcis?

Hvis jeg kun klipper de tørret grene af, gøre det så en forskel, kan den mærke det?

Eller skal man klippe lidt under de tørre grene, altså der hvor det stadigvæk er grønt? - Før den kan sætte nye blade...

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 28. juni 2018 kl. 13.42

Jo, lidt inde i det grønne.
AM

Nyt svar til emnet »Magnolia træ er tørret ud i den tørre so«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Magnolia træ er tørret ud i den tørre so

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider