Forum

Redback Robotplæneklipper – Skrammel

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Janus N., 10. juni 2018 kl. 21.27

Min kone og jeg faldt desværre i fælden og købte en robotplæneklipper fra Harald Nyborg. Den hedder RedBack Robotplæneklipper og har varenummer HN12450.

Den har en flot kasse og ser flot ud - men her stopper festen også. Vi havde håbet, at den kunne løse vores græsslåning i vores meget almindelige villehave.

Vi fik een af de første, som Harald Nyborg havde til salg. Vi har nu brugt 3 uger på at finjustere robottens kabel. Selvom vores have er 300 kvm og helt firkantet, så kan robotten ikke finde ud af at følge tråden rundt ved start og kører ud fra haven og circler rundt.

Dens to forhjul sejler rundt ved den mindste ujævnhed i græsset, så den den hurtigt mister fokus og kører væk.

Vi købte den til 2.995,- kr og kan se, at den nu er sat op til 3.995,-

Vi kan på ingen måde anbefale plæneklipperen. Vi skriver indlægget fordi vi har set, at andre herinde har spurgt om anbefalinger eller erfaringer med produktet.

Vi tvivler på, at Harald Nyborg tager den retur. Så det er pengene ud af vinduet.

1 af 15 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jan E, 10. juni 2018 kl. 21.57

Tak for din erfarings udveksling og beretning.
Overvej at skrive på lav-det-selv.dk (have fora'et) også ...

2 af 15 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: James F., 11. juni 2018 kl. 6.58

Inden firmaer hænges til tørre herinde, - bør man dog som minimum give sælgeren mulighed for at rette op på en mulig brist. Du har end ikke givet dem en chance. Alle begår fejl af og til, - men de fleste er villig til at erkende og rette, hvis det er muligt.
I Danmark har vi dog 2 års reklamationsret.
Tag en snak med sælger.

3 af 15 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bent Hanssen, 23. maj 2019 kl. 7.32

Jeg har netop købt en Redback robotplæneklipper. Min plæne er Ca. 450 m2. Der er lavet "øer" omkring 10 frugttræer med runde bede omkring. Den kører perfekt, og slår græsset flot. Jeg er bestemt positivt overrasket over et produkt til den pris. Kan helt sikkert anbefales.

4 af 15 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Willy N, 23. maj 2019 kl. 22.43

Janus N.
Jeg er enig med James F. og glad for Bent Hansens kommentar af samme grund.
Hvis du kontakter HN i denne forbindelse vil det være fint, hvis du skriver hvad de siger til din henvendelse.

5 af 15 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jakob B., 24. maj 2019 kl. 10.57

Jeg troede, at alle robotplæneklippere var noget skrammel.
En dags prøvetid, før man anbefaler alle andre et produkt, som skal holde i mange år, virker måske heller ikke overvældende seriøst.

6 af 15 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 24. maj 2019 kl. 21.00

Jeg vil forfrygteligt gerne have "et elektrisk får", men eftersom, der stort set ingen priskonkurrence er på robotklippere, så vil jeg vente de år mere, til de bliver til at betale.

Desuden er der jo lige det med softwaren, hvorlænge bliver den *så* opdateret? Og selvfølgelig batteriets holdbarhed/pris som reservedel. Og reservedele iøvrigt?!

Når du skriver den "sejler"- sidder hjulene fast- og er de ordentligt efterspændte?

At de ikke er vilde med niveauforskelle siger sig selv, så husk at plænenen skal være ret plan- og fri for muldskud/balehuller.

(Balehuller er: Når naboens høns graver fordybninger i bar jord/muldskud, som de ligger og flyder i. Det hedder det: At de baler. Det vidste jeg ikke, at hønsefugle gør eller at det hed dette. Jeg kender mere til at hunde graver sig et liggehul i varme somre. ;-) )

Mvh
Tine- der beholder sine plænetæskere noget endnu.

7 af 15 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 24. maj 2019 kl. 21.56

Man skal da slå sin græsplæne ved at rende efter klipperen :-). Jeg synes at de, der har investeret i en robotklipper også skal rende meget.....til forhandleren efter service :-). Undskyld til dem, der har investeret i en lidt bedre model end den billigste på markedet.
Ingeborg

8 af 15 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 24. maj 2019 kl. 22.23

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

9 af 15 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 24. maj 2019 kl. 22.45

Du skal nok blot have nogle flere høns, for de kan sagtens selv "klippe" græsset.
Men når fodermesteren er der, så kommer de jo altid løbende!

10 af 15 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 24. maj 2019 kl. 23.39

11 af 15 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 25. maj 2019 kl. 0.14

Mine naboers høns elsker ellers ad æde græsafklippet, og diverse overkørte ukrudtsplanter. Sidst overraskede jeg hanen i i at hakke og fortære en mast mælkebøtteblomst. Så deet.

Ellers er det mest vinbjergsneglene, der elsker græsafklip, dog har jeg ikke lige observeret at de løber efter plænetæskerne... Måske en meget langsomt optaget film- ville kunne vise dette? :-D

Min nabo anskaffede sig engang tre halvstore kyllinger (mørkebrun, lysebrun og mælket brunlig. Jeg kaldte dem selvfølgelig Kylle, Pylle og Rylle (selvom den ene vist var en hanekylling). De fulgte mig trofast rundt i haven og fulgte min opgravning af brombærrødder skarpt. De var meget søde og rolige- faktisk ville de overnatte i noget krøllet hegnsnet, jeg havde stående, der var lige et lille skarpvinlet hjørne, hvor ingen rovdyr kunne komme til.
Det var selvfølgelig også fordi, de ikke var optaget i flokken endnu, men der var så også 3-4 haner... Og dem! KYKKKELIKYYY- når de gik deres otte omgange om mit hus. Øksemord var tæt på!

Jeg vil ikke selv holde høns for, de ville dø af alderdom. Og ellers render man til dyrlægen med en syg høne? Nej, dr. økse klarer den. Og jeg kan ikke lide kyllingekød. Eller at skulle plukke og tage dem ud. UFF.

Mvh
Tine- jeg holder af dyr...

12 af 15 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 25. maj 2019 kl. 0.35

Jeg havde indtryk at, at det kun er 25 høns (med afkom) man må have som privat.
Men der er vel ikke noget til hinder for, at du så udvider med nogle løbeænder.

13 af 15 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 25. maj 2019 kl. 8.16

14 af 15 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Niels Svane, 20. juni 2020 kl. 15.25

Jeg kan slet ikke genkende Janus indlæg mht til Redback robotklipperen. Jeg har 2 af slagsen, en herhjemme og en i Sverige. Den ene plæne er på ca. 500 m2 og den anden ca. 900 m2. Jeg har lagt tråden iflg. brugsanvisningen, og der har aldrig været noget som helst at klage over. Græsset er slået perfekt begge steder. Min nabo i Sverige har en dyr robot til 18000 kr.
Redbacken kommer ikke til kort, men slår græsset lige så fint som naboens dyre robot. Redbacken kører 4 timer på første tur uden pause. Den klipper ikke mindre end 24 cm i bredden. Den har kørt nu i 2 sæsoner ingen vrøvl, ingen feriepenge. Jeg gave 2995 kr for den første i Sverige. Den næste gav jeg 1500 kr for i et åbningstilbud på en ny Harald Nyborg forretning.
Janus har været meget uheldig eller også har han installeret tråden forkert.

15 af 15 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 20. juni 2020 kl. 21.47

"Høns og (løbe)ænder må ikke have næbkontakt, så de skal holdes adskilt (åndsvag regel)."

Hvorfor er det en "åndsvag" regel - formålet er at forebygge spredning af fugleinfluenza som andefugle kan være raske smittebærere af?

Har lige fået løbeænder og skal også have høns igen, men de vil blive holdt adskilt i hver sin fold / hønse- og andegård.

Nyt svar til emnet »Redback Robotplæneklipper – Skrammel«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Redback Robotplæneklipper – Skrammel

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider