Skrevet af: Søren C., 28. maj 2018 kl. 9.44
Hej
Ny her, prøvede at finde ud af hvordan man søger her, det kunne jeg ikke finde så jeg beklager hvis det har været oppe før.
Planteolie til at bekæmpe ukrudt, er det lige meget hvad for en eller er det en bestemt olie, hvis bestemt hvilken.
På forhånd mange tak 😀
Skrevet af: Lars Holt, 28. maj 2018 kl. 16.38
Det hedder ikke planteolie, men knofedt.
Skrevet af: Anne-Grethe Hansen, 29. maj 2018 kl. 0.02
Jeg måtte lige google, for at finde ud af, hvad det var for nogle produkter du taler om.
Her er, hvad jeg fandt ud af: Ukrudtet skal sprøjtes når det er 5-10 cm højt, alle blade skal dækkes af midlet. På flerårigt ukrudt med stort rodnet (f.eks mælkebøtter, skvalderkål, tidsler og padderok) nedvisner midlet kun de oven jordiske dele - altså, planterne vokser op igen.
Så den tid, du skal bruge på at gå rundt og sprøjte, kunne du i realiteten bruge med et hakkejern, og sikkert være lige så hurtig færdig - spare en masse penge - få god motion og frisk luft - og ikke mindst undgå at belaste miljøet med sprøjtemidler. God arbejdslyst ;-)
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.