Skrevet af: Benedikte Rasmussen, 22. maj 2018 kl. 2.02
Hej.
Håber I kan hjælpe mig med flg. Jeg har(haft ) en så flot hvid blå regn, der er ca 12 år gammel. Den har blomstret så flot igennem årene. Sidste år bar den masser af blomster, men blomsterne sprang kun halvt ud og blomstringen varede ikke så længe. Resten af året var der mange upåfaldende grønne blade, så jeg tænkte ikke mere over det det. Så i år. Ja desværre er den fuldstændig død. Er der nogen der kan fortælle mig hvad der er sket??
Blåregnen står så den kan give skygge til en lille terrasse, så jeg vil jo gerne sætte en ny, men kan jeg det, det samme sted.?.
Der er ingen tegn på svamp, råd eller anden synlig skade at se på den udgået stamme.
Prøver lige at sende billeder før og efter ‘død’
Skrevet af: Benedikte Rasmussen, 22. maj 2018 kl. 2.02
Vh Benedikte
Skrevet af: Lars Holt, 23. maj 2018 kl. 10.58
Prøv at skære den døde stamme over. Hvis den er sort inde i midten, kan det godt være en svampesygdom, og så skal du ikke plante blåregn samme sted.
Du kan overveje, om stammen kan stå i et andet hjørne, og så have bladmassen på samme måde over terrassen.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.