Skrevet af: Marlene Ziegler, 15. april 2005 kl. 13.47
Hej.
I sensommeren sidste år overtog vi et hus, hvor der under taget på den overdækkede terasse var en meget vildtvoksende vinplante. Der kom ikke rigtig nogle druer på, selvom der kommer masser af lys ned gennem taget. Min mor læste sig til, hvordan man beskære én sådan plante og dette blev gjort i det sene efterår ca. okt-nov. Nu lyder mit spørgsmål så på, hvornår denne plante vil springe ud, der er nemlig ikke videre nogle skud at se. Er jeg for utålmodig eller er den død. Derudover kommer der vand ud af de store grene, hvor den er blevet beskåret. Hvad betyder dette?
Med venlig hilsen
Marlene
Skrevet af: Anette, 20. april 2005 kl. 22.18
Hej Marlene
Din vin er bare en lidt langsom starter.Min drivhus vin er først kommet i gang nu (20.4) efter flere dage med god sol og varme. Min frilands-vin ser endnu ikke ud som om den har tænkt sig at gøre noget som helst. Men det skal nok komme – det skal bare være varmere. Den på friland plejer at springe ud ca 3–4 uger senere end drivhusvinen. Det ksal lige med at begge mine vinplanter er ca 30 år gamle, har være beskåret, knækket, væltet o.s.v. men de kommer troligt hvert år. En voldsom bekæring – så sætter de ikke frugt, men de skal nok gro.
/ Anette
Skrevet af: Holger Pedersen, 25. maj 2011 kl. 20.31
Hej med jer.
Jeg ved godt at det er nogle år siden, spørgsmålet blev skrevet, men...
Jeg er lige kommet forbi, og har set spørgsmålet, det stod på en side "hvor jeg ikke plejer at komme".
Der er en side på denne hjemmeside med denne "adresse":
www.havenyt.dk/forum/fri_debat/4144.html
Der plejer jeg at læse og besvare de spørgsmål der evt. kommer ang. vindruepasning o.s.v.
Men jeg kan se, at mange har fundet ud af at skrive direkte til mig, og be' om de ca. 10 sider vindrue-pasnings-vejledning.
Men det kræver jo, at jeg har din mailadresse, så send mig den på min mailadresse, så får du de ca. 10 sider.
Venlig hilsen
Holger Pedersen
Marbækvej 11 A
3600 Frederikssund
Tlf.nr.: 4731 4705
Mail: hope@post.tele.dk
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.