Forum

Effektive og billige plantestøtter

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 8. april 2018 kl. 14.54

Hej. Den lange vinter har jeg fordrevet i selskab med kyllinge- og hønsetråd. Mine plantestøtter behøver nok ikke nærmere forklaring. Det er altid smart at placere støtter indrn planterne kommer op og vælter. Her bliver de så godt som usynlige, fordi blade og blomster finder vej ud gennem hullerne.
Ingeborg

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 8. april 2018 kl. 20.16

Fine plantestøtter.
Men hvordan holder du dine Bellahøjfliser så hvide.

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne-Grethe Hansen, 8. april 2018 kl. 20.36

Tak for påmindelsen :) Jeg har det med at glemme plantestøtterne indtil planterne er ved at vælte, og så er de svære at placere med et kønt resultat. Jeg købte sidste år en masse metalbøjler med form som en halvbue til en meget billig pris, så spændt på at se hvordan de virker.

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Willy N, 8. april 2018 kl. 21.42

@Ingeborg.
Det kunne jeg også godt tænke mig at vide (@Mogens #1).
Men de ser nu ikke så gamle ud og pænt vedligeholdt med sand?

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 8. april 2018 kl. 22.15

Hemmeligheden ved mine lyse fliser, som har ligget på 60 kvadratmeter terasse siden 1970, er såmænd træaske fra brændeovnen. Jeg strør det på mens der er rimeligt tørt, fordeler det med kosten og lader næste gangs regn/sne klare resten. Tidligere rensede jeg fugerne op og fejede med lysegrå stenmel.... forårsarbejde. De sidste to år havde byggemarkedet kun sort stenmel, så derfor forsøgte jeg mig med asken.
Ingeborg
Ps. Jeg troede at det ville svine langt ind i huset, men det gør det slet ikke

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 8. april 2018 kl. 22.32

Det kan godt knibe med at have aske nok, for alle fliser rundt om huset strøes også med aske. Idag var det bare en herlig dag, bierne var vilde med blomsterne på havebordet.
Det lysner forude!
Desværre har jeg lovet mig selv at jeg overhovedet ikke vil have bøvl med at så i vindueskarmen fremover. Det har jeg sagt flere år, men nu har jeg smidt alt "grejet" ud. Til gengæld har jeg så plantet flerårige blomster og mange løg i sorte plastspande, som kommer ned i de store krukker. Haven er på 1500 m2, så der er nok andet.
I år blander Vejdirektoratet sig også i mit havearbejde idet der er bevilget 14 mio til 600 støjskærm i vores baghave, på toppen af motorvejsskrænten. Vi har i forvejen for 40 år siden plantet et læbælte af birk, seljerøn og hassel, en høj hæk af fjeldribes og et bælte med rhododendron. Det bliver spændende at se, hvor meget der skal fældes, og desuden så giver 4m høj støjskærm helt andre vækstbetingelser.
Ingeborg

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 7. maj 2018 kl. 8.24

Hej igen. Jeg glemte at skrive at jeg også kradser fugerne ud hvert år. Dermed er der plads til nyt snavs i fugerne, som så ikke bliver liggende på fliserne og danner grobund for alger og andet grønt. Jeg kan ude på min fortovskant med knækfliser se at lidt jord giver fin grobund for mos.
Ingeborg

Nyt svar til emnet »Effektive og billige plantestøtter«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Effektive og billige plantestøtter

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider