Forum

Man skal ikke lade sig snyde

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Vibeke Dyrst, 23. februar 2018 kl. 14.48

Interessant. Fik mig til at tænke på de "biopsier" som kommunen leverer til bioaffald (se foto) og som hævdes at være komposterbar.
Ved opslag på producenten biobagworld.com henviser de til EU-standard EN13432 som kræver at 90 % af materialet skulle kunne passere en 2*2mm sigte efter 12 uger.
Det sære er bare, at når jeg tager kompost fra min kompostbeholder, så fisker jeg stadig store sammenhængende biopose-stumper ud og de har nærmere ligget der 12 mdr end 12 uger.

(Det er derfor længe siden, at jeg gik over til at tømme poserne i beholderen og så smide dem i dagrenovationen....)

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gert Er Glad For Haven, Også For Ukrudt., 23. februar 2018 kl. 15.26

Jeg har selv oplevet noget lignende. Jeg købte også en rulle såkaldte bionedbrydelige plastposer. De skulle angiveligt kunne komposteres, så det var nærliggende at bruge dem i køkkenet til alt det komposterbare.
Derfor var det også skuffende at se poserne, stort set intakte, efter en hel sommer i kompostbunken.
Derfor også overskriften som en advarsel.

Nyt svar til emnet »Man skal ikke lade sig snyde«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Man skal ikke lade sig snyde

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider