Forum

Pæresnaps- men hvilken vodka?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Tine Andersen, 1. november 2017 kl. 18.50

Da jeg egentlig ikke bryder mig om stærk spiritus- er projektet bare dumt. Men jeg fik (heller ikke i år) lavet en flaskepære. (Se, det kunne jo være sjovt! ;-) )

Så jeg har indkøbt en 37,5 % *fransk* vodka (af alle ting- fransk?!), da alternativet var Smirnoff (som er *amerikansk* vodka), og den franske kostede det halve. Og jeg bryder mig ikke om Smirnoff, da jeg engang har været så heldig at smage rigtig russisk vodka.

Så de resterende pærer på træerne og nogle nedfalds, kom på glas (jeg havde glemt, at jeg har brugt de fleste glas til syltede rødbeder, som er blevet aaalt for søde! Men man kan vistnok lave en ny lage og koge dem op igen. Det smager som rødbede marmelade pt- ikke dårligt- bare anderledes. :-D )

Men med pæresnapsen: 1 henkogningsglas og ½ flaske, jeg kommer nok til at købe mere vodka, så flaske og glas er fulde.
Den skal så trække i tre uger- og hovsa kom jeg til at proppe noget citronmelisse i flasken, jeg tror, det kan være godt med noget syrligt til de meget søde pærer.

Den franske vodka hedder noget russisk: Vodka Vlakoff.

Mvh
Tine

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Andersen, 1. november 2017 kl. 19.13

Den er mild i smagen- med en noget sprittet eftersmag, så jeg tror den er ok.
Mvh
Tine
Så må vi jo smage om tre uger. Jeg tror, den kan være god til stærke oste? Sild duer den nok ikke til.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 1. november 2017 kl. 22.28

Normalt når man laver pæresnaps , så bruger mam den snaps der hedder Harald Jensen , da den er meget smagsneutral..........

Nyt svar til emnet »Pæresnaps- men hvilken vodka?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Pæresnaps- men hvilken vodka?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider