Forum

Lapning af cykel

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Peter A., 30. september 2017 kl. 10.40

Da det åbenbart ikke er en økologisk haveside mere , selv madopskrifter er her , så nu vil søge råd om hvordan jeg lapper min cykel (baghjulet) måske skulle sitet her skifte navn så det passer til virkeligheden Fx "spørg om alt"
Peter A .

1 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 30. september 2017 kl. 16.33

Er det en dame eller herrecykel?????

2 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Andersen, 30. september 2017 kl. 18.11

Er det for- eller baghjul? Og har den racercykeldæk? Det sidste kræver gode fingerkræfter.

Mvh
Tine

Hvis du ikke mener, at madopskrifter skal være her, så må du henvende dig til moderator og få slettet de indlæg, du finder frastødende!

Men hvorfor skal vi ikke udveksle opskrifter på vores økologisk dyrkede krydderurter, grønsager og frugt?

3 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Claus K Madsen, 30. september 2017 kl. 22.16

Jeg må indrømme at jeg ikke ved hvordan man lapper sin cykel uden den kemiske vulkaniserende lim som bruges til konventionelle cykellapper.
Du er nok nødt til at eksperimentere lidt. Du kan f.eks. prøve at tygge økologisk harpiks og mælkebøttesaft sammen. Så har du både naturgummi og klister i blandingen. Alternativt kan prøve at vikle økologisk tarm (ged, svin eller lign.) omkring hullet.

4 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne Demant, 1. oktober 2017 kl. 0.45

Det er sørme svært det du der har gang i. Især hvis der er gear på cyklen.
Kloge mennesker har engang skrevet en masse artikler om hvorfor cyklen punkterer, de fandt ud af, at det oftest sker i forbindelse med, eller kort efter regnvejr. noget med at småsten vender den skarpe side opad, når de svømmer i vand.
Så når du engang har fået lappet stålhesten, må du være meget omhyggelig med at tyde vejrudsigten inden du begiver dig ud.

I øvrigt vil jeg tro at ørevoks måske kan få lappen til at sidde fast.

5 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Vibeke Dyrst, 1. oktober 2017 kl. 8.15

Er din cykel i det hele taget økologisk?

Bortset fra det, synes jeg, at gode tip og anvendelsen af resultaterne af folks hårde arbejde i deres køkkenhaver er yde erst relevant. Har du problemer med indholdet af en post, da brug rapporterknappen og vend dine anker med Admin.

6 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 1. oktober 2017 kl. 8.23

det normale ????? har vide grænser - eller hvad

7 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Peter A., 1. oktober 2017 kl. 15.29

Nu når jeg er igang , skal man skifte til vinterdæk på en cykel ??

Peter A.

8 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne Demant, 1. oktober 2017 kl. 15.41

vinterdæk(ning) er altid godt

Nyt svar til emnet »Lapning af cykel«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Lapning af cykel

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider