Skrevet af: Henning S., 5. juli 2017 kl. 21.19
Hej.
Jeg har et rigtig stort Kastanje Træ på min grund, hvilket jeg er glad for, men de seneste 4 år har det ikke båret frugt, det smider omkring ved denne tid, sidst i Juni - start Juli, alle sine små nye skud - Hvorfor ?
Desuden er barken i jordkanten løs og træet er hvidt inde på selve stammen.
Bladene har brune pletter.
Hvor gammel træet er har jeg ingen idé om.
Kan nogen hjælpe mig med et svar.
Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 6. juli 2017 kl. 8.36
et par billeder ville hjælpe
Skrevet af: Henning S., 6. juli 2017 kl. 18.31
Hermed billeder af mit omtalte Kastanje - Træ
Skrevet af: Henning S., 6. juli 2017 kl. 18.32
Et billede mere
Skrevet af: Henning S., 6. juli 2017 kl. 18.33
+ et billede mere
Skrevet af: Henning S., 6. juli 2017 kl. 18.33
Og så et af bladene
Skrevet af: Ayoe B. P., 6. juli 2017 kl. 20.32
Jeg kan desværre ikke fortælle dig hvad det er - muligvis en svampesygdom, som iøvrigt ser ud til at slå dit træ helt ihjel.
Jeg tror beklageligvis ikke der er nogen måde at redde dit træ på - men jeg håber, at der er nogen med mere viden, der bedre kan svare dig. :(
Skrevet af: Lone Brems, 7. juli 2017 kl. 23.12
Hej Henning S
Det kunne se ud til at være Kastanjeminérmøl, der har angrebet bladene på dit kastanjetræ.
Det i sig selv har ikke som en selvfølgelig skadevirkning, at barken løsner sig .... her kan man måske snarere tænke på, om der har været væsentlige niveauændringer (i størrelsesordene + / - 10 til 30 cm) på arealet lige omkring stammen?
Sten Porse har beskrevet afværgeforanstaltninger ift Kastanjeminérmøl i artiklen "Hestekastanjeminérmøl" - du finder artiklen ved at skrive titlen i søgefeltet øverst på Havenyt's side.
Venlig hilsen
Lone
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.