Forum

Kompost opstart på altanen

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Jo Christesen, 21. maj 2017 kl. 17.46

Hej allesammen
da jeg har en skøn altan og gerne ville være selvforsynene med jord/planter/grønt mv tænkte jeg at ville starte en kompostbeholder op.
Mit problem er så HVORDAN og kan det overhoved lade sig gi sig.

Min altan ligger øverst er åben,men solen står praktisk talt på fra ca 11-21 og giver derved ikke den store skygge (har hørt at blandt andet orm har svært ved at håndtere varmen)

Samtidigt skal jeg også kunne tage højde for evt naboer hvis der kan være lugtgener mv.

Håber i kan give nogle gode råd, da det ville gøre det nemmere ifht jord til nye planter osv, men også så jeg kan smide bio affald ud lettere, og ikke skal stå og sortere hver dag for blot at se skraldemanden smide det hele i samme container når han henter, så arbejdet alligevel er spildt.

Billedet er fra min altan, ved ca 16 tiden om eftermiddagen, hvor højre side af altanen ligesom får en smule skygge (men før det står den i fuld sol og omvendt med venstre side efter kl ca 12-13 stykker.

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 21. maj 2017 kl. 18.51

Du skal etablere din kompostplads nede i terræn, og gerne sammen med andre beboere, da I tilsyneladende er mange beboere i ejendommen.
Du må gå i samtale med ejer/beboerforening/andelsforening/ejerforening eller hvem, der er beslutningstager for området.
I etageejendomme skal hver lejlighed ikke lave sin egen kompost.
Men vi skal alle sørge for at vores organiske "affald" bliver genanvendt på den bedste måde.

Nyt svar til emnet »Kompost opstart på altanen«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Kompost opstart på altanen

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider