Skrevet af: Pauline Ley, 11. april 2017 kl. 11.02
Hej,
Er der nogle, der kan anbefale en løvstøvsuger til en lille rækkehushave med bøgehæk hele vejen rundt?
Jeg er på Herrens mark mht. udvælgelseskriterier og ved ikke
hvad jeg skal være opmærksom på. Mit budget er ca. 500-600 kr., og har fundet en af mærket RYOBI RBV3000CESV til 599,00. Er der nogen, der har erfaringer med denne?
På forhånd mange tak og god påske.
Mvh
Pauline
Skrevet af: Ayoe B. P., 11. april 2017 kl. 12.49
Tjaaah, jeg ved ikke hvad du skal bruge en løvblæser til - det er billigere, hurtigere og mere stabilt at bruge en løvrive til en så lille have.... men vil du have en billig en af slagsen, så har Bilka en Powercraft til 449,-, som næsten er enslydende på specifikationer.
Mvh. Ayoe
PS.) Eet eller andet sted lugter dette opslag ærlig talt af reklame! ;)
Skrevet af: Lone Nielsen, 11. april 2017 kl. 15.48
Jeg har købt en udmærket løvrive til 49 kroner hos jem og fix. Den helt store fordel ved den er, at den ikke larmer. Det sætter både jeg selv og mine naboer pris på!
Skrevet af: Tine Horsum, 12. april 2017 kl. 12.10
Jeg indrømmer blankt, at jeg ikke rigtig forstår dette løvblæser-koncept. Medmindre man har store arealer med belægning- og får dårlig ryg af at feje/rive.
Okay, der er da træer, som fx valnød og i en vis grad bøg, der forsurer så meget, at det kan være hensigtsmæssigt at fjerne nedfaldent løv.
Men jeg plejer bare at bruge plænetæskeren, den klipper let visne blade itu, så de let nedbrydes. Men indrømmet: de generer heller ikke mit øje så meget. ;-)
I en lille have kan man nok klare sig med en løvrive, kost og skovl. Og en kompostbunke...
Mvh
Tine
Skrevet af: Claus K Madsen, 12. april 2017 kl. 12.53
Mon ikke Pauline forestiller sig at suge bladene op snarer end at blæse dem væk med løvblæserfunktionen.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.